5-րդ դասարան

Բարև իմ սիրելի աշակերտ։ Այս տարի ես կաշխատեմ քեզ հետ։

Իմ հասցեն՝ annapetrosyan@mskh.am

Իմ բլոգը՝ https://annapetrosyan214.wordpress.com/

Հեռավար աշխատող երեխաները։

Պետրոսյան Դավիթ — David Petrosyan@mskh.am

Հովակիմյան Ռոմելա — lusineiskandaryan1978@gmail.com

Ալեքսանդր Մարգարյան — Alexandr5@mskh.am

Նատալի Կիրակոսյան — natali-5@mskh.am

Հարգելի աշակերտներ և ծնողներ, խնդրում ենք կարդալ հեռավար դպրոցի կանոնները հետևյալ հղումով.

Դուք հրապարակում եք ձեր բոլոր աշխատանքները ձեր բլոգում և ուղարկում իմ էլ. հասցեն։

Ապրիլ 09․04 — 22․04

Թեմա՝ Խառը թվերի համեմատում/ մաս3

Առաջադրանքների փաթեթ

Թեմա՝ Խառը թվերի համեմատում/ մաս2

Առաջադրանքաների փաթեթ

Թեմա՝ Խառը թվեր, խառը թվերի համեմատում/մաս1

Տեսադաս՝

Խառը թվեր (word)

Խառը թվեր (pdf)

Խառը թվերի համեմատում (pdf)

Խառը թվերի համեմատում (word)

Ինքնաստուգում

Թեմա՝ Կոտորակներ

Կոտորակներ

Թեմա՝ կրկնություն

Առաջադրանքների փաթեթ  

Թեմա՝Թվաբանական օրենքներ  կոտորակների գումարման համար

Առաջադրանքների փաթեթ

Մարտ

Կոտորակների ընդհանուր հայտարարի բերելը՝

Առաջադրանքներ

1․ Գտեք հետևյալ թվերի ընդհանուր բաժանարարները

ա․ 8 և 12

բ․ 10 և 25

գ․ 18 և 24

դ․ 48 և 60

2․ Գտեք տրված թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարները

ա․ 14 և 49

բ․ 68 և 12

գ․ 16 և 36

դ․ 108 և 42

ե․ 44 և 64

3․ Գտեք տրված թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը

ա․ 12 և 15

բ․ 16 և 24

գ․ 32 և 48

դ․ 63 և 18

4․ Տրված թվերը վերլուծեք պարզ արտադրիչների

ա․ 36

բ․ 45

գ․ 64

դ․ 78

ե․ 105

զ․ 327

Թեմա՝ Երկու թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը և ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը գտնելը թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով

Առաջադրանքների փաթեթ

Թեմա՝ Բաղադրյալ թվի վերլուծումը պարզ արտադրիչի

Առաջադրանքների փաթեթ

Թեմա՝ Կոտորակների ընդյանուր հայտարարի բերելը

Առաջադրանքներ՝

1․ Գտեք կոտորակների լրացուցիչ արտադրիչները

ա․ 3/4 և 1/6

բ․ 1/60 և 1/24

գ․ 8/7 և 14/13

դ․ 1/24 և 3/28

2․ Կոտորակները բերեք 24 հայտարարի

ա․ 1/2 և 2/3

բ․ 3/2 և 5/6

գ․ 3/4 17/6

դ․ 7/12 և 9/4

ե․ 7/3 և 11/12

զ․ 1/12 և 5/8

3․ Կոտորակները բերեք ընդյանուր հայտարարի

ա․ 1/4 և 5/6

բ․ 9/7 և 3/14

գ․ 1/6 և 8/15

դ․ 8/3 և 7/12

ե․ 17/8 և 3/6

զ․ 9/50 և 24/25

է․15/90 և 19/72

ը․ 16/35 և 11/42

թ․ 29/56 և 9/28

3․ Կրճատե՛ք կոտորակները

  • 121/11
  • 85/15
  • 24/15
  • 625/325
  • 75/90
  • 60/144
  • 169/26
  • 6/106
  • 32/80

Թեմա՝Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունները և նրանց հավասարության պայմանը

1. Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները․

  • 20/40 և 5/6
  • 96 / 182 և 1/5
  • 4/3 և 12/45
  • 21/10 և   105/120
  1. Ասացե՛ք․ թե ինչու՞ են իրար հավասար հետևյալ կոտորակները
  • 2/5 և  8/20
  • 8/13 և   24/39
  1. 1/3, 5/4, 5/6, 12/48 կոտորակների փոխարեն գրեք 24 հայտարար ունեցող և նրանց հավասար կոտորակներ։
  2. Հետևյալ կոտորակներից, որո՞նք են իրար հավասար
  • 25/40, 65/104, 48/96, 5/8, 2/4, 60/96
  1. Տրված է 2/3 կոտորակը։ Գրե՛ք նրան հավասար այն կոտորակները, որոնց հայտարարներն են՝ 6, 12, 24, 36:
  2. Կոտորակները դասավորեք նվազման կարգով՝3/9, 11/9, 5/9, 101/9, 98/9
  3. Կոտորակները դասավորեք աճման կարգով՝ 16/5, 5/2, 1, 10/4, 18/5, 16/8

Թեմա՝ Սովորական կոտորակների հատկությունները և նրանց հավասարության պայմանը

Սիրելի սովորող ներբեռնի Առաջադրանքների փաթեթ-ը և աշխատիր Word պանակում, իսկ հետո տեղադրիր քո բլոգ

Սիրելի սովորող ներբեռնիր առաջադրանքների փաթեթը և աշխատիր`

d4bfd5b8d5bfd5b8d680d5a1d5afd5b6d5a5d680d5ab-d5afd680d5b3d5a1d5bfd5b8d682d5b4-1

Փետրվար

Հոկտեմբեր

Պետրոսյան Դավիթ

Սեպտեմբեր

Հովակիմյան Ռոմելա

Պարապմունք 25

Աաջադրանքներ

  1. Գտի՛ր քառակուսու մակերեսը և պարագիծը՝ իմանալով, որ նրա կողմի երկարությունը 5 դմ է։
  2. Քառակուսու պարագիծը 28 դմ է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
  3. Քառակուսու մակերեսը 49 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
  4. Հաշվի՛ր 25 սմ և 11 սմ  կողմերով ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:
  5. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 14 սմ է։
  6. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 32 դմ է։
  7. Ուղղանկյան լայնությունը 8 սմ է, իսկ երկարությունը 2 սմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։
  8. Հաշվի՛ր 3 դմ, 4 դմ  և 5 դմ կողմերով եռանկյան պարագիծը։
  9. Հաշվի՛ր 15 սմ, 14 սմ, 16 սմ և 17 սմ կողմերով քառանկյան պարագիծը։
  10. Սիրելի սովորողներ, այժմ ինքներդ կազմեք նմանատիպ առաջադրանքներ:
  11. Գործնական աշխատանք․

Սիրելի  սովորողներ,  կատարեք չափումներ ու  հաշվեք ձեր  հյուրասենյակի  հատակի  մակերեսն ու պարագիծը։

Դրա համար կատարեք հետևյալ քայլերը՝

  • Նախ նշեք, թե հյուրասենյակի հատակը ինչպիսի երկրաչափական պատկեր է։
  • Մատրի(չափերիզի) միջոցով չափեք հյուրասենյակի հատակի լայնությունն ու երկարությունը։
  • Հաշվեք ձեր  հյուրասենյակի  հատակի  մակերեսն ու պարագիծը։
  • Կատարեք ֆոտոշարք, որտեղ երևան, թե ինչպես եք կատարում չափումները։
  • Արդյունքը ֆոտոշարքի հետ միասին տեղադրեք բլոգում։

Պարապմունք 24

Թեմա՝ Շրջանագիծ և շրջան 

Առաջադրանքների փաթեթ շարունակում ենք

Պարապմունք 23

Թեմա՝ Շրջանագիծ և շրջան 

Առաջադրանքների փաթեթ

Պարապմունք՝ 22

https://www.geogebra.org/

Ինչպես օգտվել Geogebra ծրագրից:

Թեմա՝ Ուղիղ, հատված  և ճառագայթ

Առաջադրանքների փաթեթ

Պարապմունք՝ 21

Թեմա՝ Խնդիրներ մնացորդով բաժանման վերաբերյալ

Առաջադրանքներ դպրոցում

  1. Տպարանում տպագրվել է 500 գիրք։ Եթե այդ գրքերը փաթեթավորեն 30-ական, ապա քանի՞ փաթեթ կստացվի, և որքա՞ն գիրք կավելանա։

2. Պահեստում կար 153լ հյութ։ Երբ այն լցրին 5լ տարողությամբ տուփերի մեջ, վերջին տուփն ամբողջությամբ չլցվեց։ Քանի՞ տուփ լցվեց ամբողջությամբ։ Քանի՞ լիտր հյութ լցվեց վերջին տուփի մեջ։

3. Դպրոցի 165 աշակերտ պետք է մեկնի ճամփորդության: Ամենաքիչը քանի՞ ավտոբուս է անհրաժեշտ պատվիրել, եթե մեկ ավտոբուսը կարող է տեղափոխել 24 սովորողի:

4. Ունենալով միայն 8 լ և 3 լ տարողությամբ դատարկ ամաններ, ինչպե՞ս կարելի է ծորակից վերցնել 10 լ ջուր:

5. Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը
5-ի բաժանելիս։

Լրացուցիչ առաջադրանքներ

  1. Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 10 է, թերի քանորդը՝ 7,

մնացորդը՝ 4։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 21 է, թերի քանորդը՝ 5,

մնացորդը՝ 11։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 17 է, թերի քանորդը՝ 2,

մնացորդը՝ 5։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 53 է, թերի քանորդը՝ 3,

մնացորդը՝ 25։

  • Վարպետը մեկ լարը բաժանեց 3 մ երկարությամբ 18 մասի, և 2 մ լար ավելացավ:

Որքա՞ն էր ամբողջ լարի երկարությունը:

  • 500 գիրք պետք է տեղավորել գրադարանի դարակում:

Յուրաքանչյուր դարակում տեղավորվում է ամենաշատը 30 գիրք:

Քանի՞ դարակ է գրադարանին պետք 500 գիրք տեղավորելու համար:

  • Գնացքը օրական անցնում էր 376 կմ: 8 օր հետո նպատակակետին հասնելու համար նրան մնացել էր անցնելու 5 կմ: Քանի՞ կմ էր մինչև նպատակակետ հեռավորությունը:
  • Ավտոբուսն ունի 66 նստատեղ: Քանի՞ ավտոբուս է պետք 402 մարդ տեղափոխելու համար:
  • 115 մ երկարությամբ փողոցում ծառեր էին տնկում: Որոշված էր՝ փողոցի յուրաքանչյուր 15 մ-ի վրա տնկել 8 ծառ: Արդյո՞ք ծառերի քանակը կհերիքի, եթե կա ընդամենը 64 տնկի:

Պարապմունք 20

Թեմա՝ Մնացորդով բաժանում 10-ի, 100-ի և 1000-ի վրա

1. Կատարի՛ր բաժանում 

  • 905:10=90(5մն.)
  • 560:100=5(60մն.)
  • 8701:1000=8(701մն.)
  • 704:10=
  • 601:10=
  • 604:100=
  • 940:100=
  • 754:100=
  • 873:100 =
  • 742 : 100 =
  • 5243:100=
  • 1548:1000 =
  • 9701:1000=
  • 5604:1000=
  • 24351:1000 =
  • 37375 : 1000 =
  • 65921 : 1000 =
  • 69673 : 1000 =
  • 7361:1000=
  • 63517:1000=
  • 26152:1000=

2․ Գտիր բաժանելին, եթե բաժանարարը հավասար է 12-ի, թերի քանորդը՝ 8-ի, իսկ մնացորդը՝ 5-ի:

3․Ավտոբուսն ունի 36 նստատեղ: Քանի՞ ավտոբուս է պետք 370 մարդ տեղափոխելու համար:

4․ Արդյո՞ք գոյություն ունի թիվ, որը 30-ի բաժանելիս, մնացորդում տալիս է 31:

5․ Գրիր 32:4 բաժանման տարրերը` բաժանելի, բաժանարար, քանորդ, մնացորդ:

6․ Վաճառողը կշռում էր հաճախորդի գնած ապրանքը: Նա կշեռքի նժարին դրեց 10 հատ 160 գրամանոց կշռաքար, սակայն կշեռքը չհավասարակշռվեց: Ապա նա դրեց ևս մեկ 20 գրամանոց կշռաքար և կշեռքը հավասարակշռվեց:Որքա՞ն էր ապրանքի կշիռը:

Պարապմունք 19

Թեմա՝ Մնացորդով բաժանում

  1. Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում
  • 24 : 15 =
  • 38 : 14 =
  • 53 : 7 =
  • 81 : 30 =
  • 93 : 47 =
  • 87 : 40=
  • 114 : 14 =
  • 225 : 24 =
  1. Գտե՛ք բաժանելին, եթե մնացորդը 7 է, բաժանարարը՝ 9, թվերի քանորդը՝ 2 :
  2. Լրացրե՛ք աղյուսակը:
Բաժանելի59384571601372
Բաժանարար35644957
Թվերի քանորդ161450
Մնացորդ13706

Լուծի՛ր

1․ Բեռնատարը մեկ անգամից տեղափոխում է մինչև 120 պարկ ալյուր։ Քանի՞
անգամից կկարողանա տեղափոխել 985 պարկ ալյուրը։

Լուծում․

2․ Գտե՛ք երեք թիվ, որոնք 14-ի բաժանելիս մնացորդում ստացվում է 5։

Լուծում․

Պարապմունք 18

Թեմա՝ Չափման միավորներ 

Առաջադրանքների փաթեթ

Պարապմունք՝ 17

Թեմա՝ Բազմապատկման զուգորդական օրենք

  1. Ստուգե՛ք հավասարությունը.
  • 11 x (8 x 9) = (11 x 8) x 9
  • 27 x ( 5 x 6 ) = ( 27 x 5 ) x 6
  1. Օգտվելով բազմապատկման զուգորդական օրենքից հաշվեք առավել հարմար եղանակով.
  • 38 x 24 x 5 =
  • 72 x 6 x 0
  • 15 x 4 x 11
  1. Օգտագործելով բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 11 x 2 x 30 x 5
  • 6 x 4 x 5 x 6
  • 17 x 8 x 4 x 5

Պարապմունք 16

Թեմա՝ Բազմապատկման տեղափոխական օրենք

Հաշվիր օգտվելով բազմապատկման տեղափոխական հատկությունից
Ա. 50 x 42 x 40=

Բ. 40 x 48 x 25=

Գ. 40 x 70 x 50=

Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a=80, b=50
a x 2 x 90 x b=

3. Երկու ընկեր խանութ գնացին: Երկուսն էլ պիտի գնեին 5-ական կիլոգրամ բրինձ և 4-ական կլոգրամ մակարոն: Առաջինը նախ գնեց բրինձը, ապա մակարոնը, իսկ երկրորդը ընդհակառակը: Ճի՞շտ է արդյոք, որ ընկերները գնումների համար ծախսեցին միևնույն գումարը: Պատասխանը հիմնավորե՛ք:

04.10.2023

Պարապմունք 15

Թեմա՝Բնական թվերի հանման հաշվեկանոնը

Ներբեռնում ենք Առաջադրանքների փաթեթը, կատարում և տեղադրում բլոգում:

Պարապմունք 14

Թեմա՝Բնական թվերի գումարման հաշվեկանոնը

1․ Աստղանիշի փոխարեն տեղադրի՛ր համեմատման ճիշտ նշանը.
ա) (51 – 31) ·2 – 30 * 105 : 3 – 2 · (17 – 3 ) + 5
բ) 68 : 2 + (13 – 3) · 2 * (25 + 3) : 4 + 7 · 7 – 2
գ) 3 · (18 – 9 ) + 6 · 7 * 24 : 3 : 2 + 91

2. Ինչպե՞ս կարող ենք 4 հատ 9-ով ստանալ 10
3․ Հինգ արկղերում միասին կա 77կգ մանդարին։ Առաջինում և
երկրորդում միասին կա 15կգ, երկրորդ և երրորդում միասին կա 35կգ,
երրորդ և չորրորդում միասին՝ 40կգ,չորրորդ և հինգերորդում միասին՝
32կգ։ Յուրաքանչյուր արկղում քանի՞ կգ մանդարին կա:

4. Քանի՞ կաղին է կշռում սկյուռիկը։

Տնային առաջադրանքներ․
1․ Գրքում կա 532 էջ։ Տղան ամեն օր կարդում է 37 էջ։ Կկարողանա՞
նա կարդալ ամբողջ գիրքը 2 շաբաթում։

2. Կատարեք գումարում` օգտվելով գումարման տեղափոխական օրենքից

125 + 58 + 75 + 80 + 42 + 120 =

3. Ի՞նչ թիվ պետք է գրել *-ի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հա վա սարություն.

  • 27 + * = 57 ,
  • * + 125 = 200 ,
  • 38 + * = 75 ,
  • 102 + * = 132 ,
  • 13 + * + 87 = 158 ,
  • * + 64 + 236 = 500 :

4. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի գումարը, եթե.

ա) գումարելիներից մեկը մեծացվի 42 -ով,

բ) գումարելիներից յուրաքանչյուրը մեծացվի 42 -ով,

գ) գումարելիներից մեկը մեծացվի 19 -ով, իսկ մյուսը՝ 20 -ով։

Պարապմունք 13

Թեմա՝  Բնական թվերի բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ

Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ
Որևէ թիվ երկու թվերի գումարով բազմապատկելու
արդյունքը կարելի է ստանալ՝ թիվը բազմապատկելով
յուրաքանչյուր գումարելիով և ստացված թվերը գումարելով
իրար։
Օրինակ՝ 19‧(7+8)=19‧7+19‧8=133+152=285
Օրինակ՝ 194‧40+194‧60=194‧(40+60)=194‧100=19400
Դասարանական առաջադրանքներ

1․ Հաշվեք արտահայտության արժեքը կիրառելով բաշխական
օրնեքը․
● 8‧(7+5)=
● 4‧(91+64)=
● (375+58) ‧2=
● (119+32) ‧100=

  1. Օգտագործելով բաշխական օրնեքը ՝ հաշվե՛ք առավել հարմար
    եղանակով․
    Օրինակներ՝
    194‧40+194‧60=194‧(40+60)=194‧100=19400
    164‧80-164‧30=164‧(80-30)=164‧50=8200
    ● 132‧70+70‧68
    ● 973‧37-27‧37
    ● 388‧99+12‧99
    ● 462·120-462·70
  2. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով․
    Օրինակներ՝
    194‧40+194‧50+194‧10=194‧(40+50+10)=194‧100=19400
    164‧80-164‧20-164‧10=164‧(80-20-10)=164‧50=8200
    ● 251·256+251·122+251·34
    ● 361·145+361·53+361·52
    ● 164·243-164·53-164·9
  3. Մարդատար գնացքը կազմված է 16 վագոնից, որորնցից
    յուրաքանչյուրում կա 56 տեղ։ Քանի՞ ազատ տեղ է մնացել, եթե
    գնացք է նստել 837 ուղևոր։
    5․ Առաջին գրքում կա 256 էջ, երկրորդում՝ 80 էջով ավելի, իսկ
    երրորդում՝ երկրորդից 112 էջով ավելի։ Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում։

Տնային առաջադրանքներ
1.Հաշվեք արտահայտության արժեքը կիրառելով բաշխական օրնեքը․
● 6‧(9+6)=
● (37+5)‧20=
● (10-3)‧11=
● (11-9)‧12=

  1. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով․
    ● 7‧3+7‧5+7‧2
    ● 4‧9+4‧11+4‧3
    ● 25‧2+25‧3+25‧5

● 32‧16+32‧4+32‧5

  1. Եթե թիվը գումարենք ինքն իրեն և ավելացնենք 15, կստանանք
    137։ Ո՞րն է այդ թիվը։

Պարապմունք 12

Թեմա՝ Բնական թվերի բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Ստուգե՛ք հավասարությունը՝ կատարելով բազմապատկումը։
(բազմապատկումը կատարի՛ր paint ծրագրում)
● 87∙9=9∙87
● 25∙33=33∙25
● 192∙16=16∙192
● 24∙543=543∙24

2․ Ստուգե՛ք հավասարությունը:
(բազմապատկումը կատարի՛ր paint ծրագրում)

● (8∙3) ∙5=8∙(3∙5)
● (2∙18) ∙4=2∙(18∙4)

● 11∙(8∙9)=(11∙8) ∙9
● 27∙(5∙6)=(27∙5) ∙6

  1. Կիրառելով բազմապատկման զուգորդական օրենքը հաշվել
    առավել հարմար եղանակով:
    ● 3∙4∙5
    ● 25∙4∙7
    ● 20∙10∙17
    ● 38∙24∙5
  2. Կիրառելով բազմապատկման տեղափոխական և
    զուգորդական օրենքները հաշվել առավել հարմար եղանակով:
    4∙25∙138
    2∙14∙25∙5
    6∙4∙5∙20
  3. Հաշվե՛ք գումարը՝ գումարումը փոխարինելով
    բազմապատկումով՝
    ● 290+290+290+290+290+290+290+290+290
    ● 2388+2388+2388
  4. Գործվածքի՝ 36մ երկարություն ունեցող կտորից կարել են
    12միանման թիկնոց։ Քանի՞ մետրգործվածք է անհրաժեշտ 15
    այդպիսի թիկնոց կարելու համար։

Պարապմունք 11

Թեմա՝ Բնական թվերի  գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Գտե՛ք ամենափոքր հնգանիշ թվի և ամենամեծ երկնիշ թվի
գումարը։
2․ Գրե՛ք որևէ երկու եռանիշ թիվ, որոնց գումարը եռանիշ է, և երկու
եռանիշ թիվ, որոնց գումարը քառանիշ է։
3․ Կիրառելով գումարման տեղափոխական օրենքը հաշվել առավել
հարմար եղանակով։
● 6480+224+500+20
● 12000+6214+8000
● 7480+364+500+20
4․ Կիրառելով գումարման զուգորդական օրենքից՝ հաշվեք առավել
հարմար եղանակով։
● 57+60+40
● 101+999+1001
● 333+6667+1992

  1. Կիրառելով գումարման տեղափոխական և զուգորդական
    օրենքները՝ հաշվեք առավել հարմար եղանակով։
    ● 276+9+24+91
    ● 1035+49+465+101
    ● 654+17+346+250+750

Պարապմունք 10

Թեմա՝ Բնական թվերի  գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Դասարանական առաջադրանքներ․
1․ Գտե՛ք առաջին երեք կարգային միավորների գումարը։
2․ Գտե՛ք ամենամեծ եռանիշ թվի և ամենափոքր քառանիշ թվի
գումարը։
3․ Կիրառելով գումարման տեղափոխական օրենքը՝ հաշվել առավել
հարմար եղանակով։
● 150+200+250
● 796+100+4+250
● 38000+6550+2000
4․ Կիրառելով գումարման զուգորդական օրենքից՝ հաշվեք առավել
հարմար եղանակով։
● 39+13+87
● 196+17+283
● 1032+968+255

  1. Կիրառելով գումարման տեղափոխական և զուգորդական
    օրենքները՝ հաշվեք առավել հարմար եղանակով։

● 64+18+36
● 393+8+92+107
● 2059+2311+441+689+14
6․ Մեքենան առաջին օրն անցել է 115կմ, երկրորդ օրը՝ 15կմ-ով
ավելի։ Երրորդ օրը մեքենան անցել է 10կմ-ով ավելի, քան առաջին
երկու օրում։ Ընդամենը քանի՞ կիլոմետր է անցել մեքենան երեք
օրում։
7․Հինգ միանման աթոռակներն արժեն 18000 դրամ։ Ինչքա՞ն պետք է
վճարել 12 այդպիսի աթոռակների համար։

Պարապմունք 9

Թեմա՝ Հատվածն ու կետը կոորդինատային ճառագայթի վրա

1AB հատվածի վրա նշված է D կետն այնպես, որ AD հատվածի երկարությունը 5 սմ է, իսկ DB-ի երկարությունը՝ 4 սմ։ Որքա՞ն կլինի AB հատվածի երկարությունը։

2 AB հատվածի երկարությունը 12 սմ է։ Հատվածի վրա նշել են M կետն այնպես, որ AM և MB հատվածների երկարությունները հավասար են։ Գտնել AM հատվածի երկարությունը։

3․ Որքա՞ն է A կետի կոորդինատը։ Գտե՛ք A կետից 2 միավոր հեռավորության վրա գտնվող կետերի կոորդինատները։

4 Թվային ճառագայթի վրա նշե՛ք երկու կետ, որոնց միջև հեռավորությունը 4 միավոր է։

 5․ Տետրում նշե՛ք A, B, C, D կետերը։ Զույգ առ զույգ այդ կետերը միացրե՛ք հատվածներով։ Քանի՞ հատված ստացվեց։ A-ն այդ հատվածներից քանիսի՞ ծայրակետն է։

6․ Գծե՛ք որևէ AB հատված.

ա) Չափե՛ք երկարությունն ու գրե՛ք չափման արդյունքը։

բ) AB հատվածի վրա նշե՛ք M կետն այնպես, որ AM և MB հատվածների երկարությունները հավասար լինեն։ Որքա՞ն են AM և MB հատվածների երկարությունները։

գ) AB հատվածի վրա նշե՛ք K կետն այնպես, որ AK հատվածն ավելի երկար լինի MK-ից։ Չափե՛ք և գրե՛ք AK և MK հատվածների երկարությունները։ դ) Գծե՛ք հատված, որը 1 սմ-ով կարճ է AB հատվածից։

7․  Ի՞նչ կոորդինատներ ունեն ճառագայթի վրա պատկերված կետերը:

8Գծե՛ք կոորդինատային ճառագայթ և նշե՛ք այն կետերը, որոնց հեռավորությունը A(8) կետից.

9․ Թռչկանը գտնվում է կոորդինատային ճառագայթի 28 կոորդինատով կետում։ Ո ՞ր կետերի միջև է գտնվում Թռչկանը, եթե հայտնի է, որ A կետի կոորդինատը 19 է, իսկ C-ինը՝ 23։

Պարապմունք 8

Բնական թվերի համեմատումը

1․ Երկու թվերից ո՞րն է փոքր։ Արդյունքը գրե՛ք < (փոքր է) նշանի միջոցով․

ա) 48-ը, թե՞ 84-ը

գ) 735 441-ը, թե՞ 734 541-ը

բ) 201-ը, թե՞ 102-ը

դ) 12 377 795-ը, թե՞ 237 777 593-ը։

2․ Երկու թվերից ո՞րն է մեծ։ Արդյունքը գրե՛ք > (մեծ է) նշանի միջոցով և կարդացե՛ք ստացված անհավասարությունը.

ա) 95-ը, թե՞ 59-ը,

բ) 835 565-ը, թե՞ 86 565-ը,

գ) 341-ը, թե՞ 413-ը,

դ) 34 567 8991-ը, թե՞ 435 677 881-ը:

3․ Թվերը դասավորե՛ք աճման կարգով՝ 909, 54 545, 51 549, 828 782, 82 878։

4․ Թվերը դասավորե՛ք նվազման կարգով՝ 1139, 12548, 20 202, 22 020, 99, 1039

5․ Սրճարանն առաջարկում է հետևյալ սննդային փաթեթները՝ թեթև, միջին և ընտանեկան։ Թեթև փաթեթում կա 3 գաթա՝ 600 դրամ ընդհանուր արժո­ղությամբ, միջինում ՝ 5 գաթա՝ 750 դրամ ընդհանուր արժողությամբ, իսկ ընտանեկանում ՝ 10 գաթա՝ 1200 դրամ ընդհանուր արժողությամբ։ Ո ՞ր փաթեթից է առավել շահավետ օգտվելը։

6․ Գտե՛ք ամենափոքր թիվը, որի թվանշանների գումարը 23 է։

Պարապմունք 7

Թեմա՝ Թվերի ընթերցումը

  1. Թվանշաններով գրեք հետևյալ թվերը

ա)Վեց հարյուր երկու միլիոն յոթ հազար երեք հարյուր հիսունութ

բ)Երկու միլիարդ յոթ հարյուր քառասունյոթ

  1. Աշխարհի ամենաբարձր լեռնագագթը՝ Ջոմուլունգման ( Էվերեստը), ունի ութ հազար ութ հարյուր քառասունութ մետր բարձրություն: Գրե՛ք թիվը թվանշաններով:
  2. Լուծե՛ք թվաբանական խաչբառը. ( Դատարկ վանդակներում պետք է գրեք համապատասխան թվեր, գծեկներով վանդակներում ոչինչ չենք գրում):
72:=
///////////////////////////////////////////////x
18:6=
=//////////////////////=//////////////////////=
:=27
  1. Գտե՛ք օրինաչափությունը և ավելացրեք ևս երեք անդամ.

14, 29, 59, 119,…

  • Կատարե՛ք գործողությունները.
    • 115+657+47=
    • 165-119+1039=
    • 1087-291+2537=
  • Առաջին գրքում կա 436 էջ, երկրորդում՝ առաջինից 108 էջով պակաս, իսկ երրորդում՝ երկրորդից 200 էջով ավելի: Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում :

Պարապմունք 6

Թեմա՝ Կարգեր, կարգային միավորներ

1․ Քանի՞ կարգ կա հետևյալ թվերից յուրաքանչյուրում․
● 536
● 25
● 7
● 8394
● 956630

2․ Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների
գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինեն դրանց դիրքային
գրառումները․

478, 7841, 14785

3․ Հետևյալ թվերը գրի՛ կարգային գումարելիների գումարի
տեսքով․
● 3893
● 45399
● 300201
● 80006

Լրացուցիչ

1․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 848778 թվի գրառման
մեջ։
2․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 1234789 թվի
գրառման մեջ։
3․ Քանի՞ թվանշան կգործածվի տասներկու էջանոց գրքույկի էջերը
համարակալելու համար։ Ո՞ր թվանշանները կգործածվեն մեկից
ավելի անգամ։

Պարապմունք 5

Թեմա՝ Հաշիվ եւ թիվ։ Բնական թվեր

Հարցեր
1․ Ի՞նչ է թվանշանը։
2․ Քանի՞ թվանշան է գործածվում թվերի գրառման համար։
3․ Ինչպե՞ս են կոչվում և որտե՞ղ են ստեղծվել այն թվանշանները,
որոնք մենք գործածում ենք։
4․ Այժմ գործածվող թվանշաններից բացի՝ ուրիշ ի՞նչ թվանշաններ են
ձեզ հայտնի։


Առաջադրանքներ
5․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 8306388 թվի
գրառման մեջ։
6․Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 14865 թվի գրառման
մեջ։
7․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 999999 թվի գրառման
մեջ։
8․ Չհրկիզվող պահարանը բացելու համար անհրաժեշտ է իմանալ
նրա գաղտնագիրը, որը կազմված է երեք տարբեր թվանշաններից։
Գրե՛ք այն բոլոր հնարավոր գաղտնագրերը, որոնք կազմված են 0, 1,
2 թվանշաններից։
9․ Քանի՞ թվանշան կգործածվի տասնհինգ էջանոց գրքույկի էջերը
համարակալելու համար։ Ո՞ր թվանշանները կգործածվեն մեկից
ավելի անգամ։

Պարապմունք 4

Թեմա՝ Կրկնություն

1․ Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինի նրանց դիրքային գրառումները։

ա/ 8 x 10000 + 5 x 1000 + 8x 100 + 5 x 10 + 6 =

բ/ 9 x 100 + 5=

գ/ 6 x 100000 + 4 x 10000 + 5 x 10 + 3

2. Հետևյալ թվերը գրի առեք կարգային գումարելինրի գումարի տեսքով․

1/ 658

2/ 69

3/ 4789

4/60002

3. Միանիշ թվի գրառմանը կցագրե՛ք նույն թվանշանը քանի՞ անգամ կմեծանա թիվը։ 

4․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-2.png

5․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-4.png

Լուծու․



Պատ․՝

Թեմա՝ Կրկնություն

Պարապմունք 3

1.  Հետևյալ թվերը գրի առեք կարգային գումարելինրի գումարի տեսքով․

1/ 3896

2/ 925

3/ 45399

4/80006

2. Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինի նրանց դիրքային գրառումները։

1/ 8 x 1000 + 6 x 100 + 5

2/ 9 x 10000 + 5 x 100 + 4

3/ 5 x 1000000 + 7 x 10000 + 5 x 100 + 4

3. Կազմեք չորս եռանիշ թիվ 1, 0, 7 թվանշաններից և երեք քառանիշ 5 և 6 թվանշան ներից։ 

4․ Մի թիվ 240-ով մեծ է մյուսից։ Այդ թվերը գումարելով՝ կստանանք 500։ Որո՞նք են այդ թվերը։

Լուծում․

Պատ․՝

5․ Կամուրջն ունի երեք կամրջամաս (տես նկարում)։ Առաջինի և երրորդի երկարությունները նույնն են և հավասար են 3 մետրի։ Երկրորդ կամրջամասը մյուսներից երկար է երեք անգամ։ Որքա՞ն է կամուրջի երկարությունը։ 

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-5.png

Լուծում

Պատ․՝



6․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-6.png

Լուծում

Պատ․՝



Պարապմունք 2

Թեմա՝ Կրկնություն

Կատարեք գործողություններ 

733+834-430 =

116+6799-78= 

458+291-138= 

Կատարեք բազմապատկում․ 

23 x 5 =                                                         35 x 101 =

42 x 54=                                                        642 x 21=

Խնդիրներ․

1․ Առաջին գրքում կա 436 էջ, երկրորդում՝ առաջինից 108 էջով պակաս, իսկ երրորդում՝ երկրորդից 200 էջով ավելի։ Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում։ 

Լուծում

Պատ․՝

2․ Մտապահել են մի թիվ, այն մեծացրել են 45-ով  և ստացել 66։ Ի՞նչ գործողությամբ կարելի է գտնել մտապահված թիվը։ Գտեք այդ թիվը։ 

Լուծում

Պատ․՝

3․ Մտապահել են մի թիվ, այն փոքրացրել են 45 -ով և ստացել 66: Գտեք մտապահված թիվը: 

Լուծում

Պատ․՝

4․ Ընդհանուր տետրն արժե 200 դրամ, իսկ նոթատետրը` 40 դրամ ավելի: Ի ՞նչ արժեն ընդհանուր տետրն ու նոթատետրը միասին:

Լուծում

Պատ․՝



Պարապմունք 1

Թեմա՝ Կրկնություն

Կատարե՛ք գումարում 

ա/ 24+35 =

բ/ 64+55 =

գ/  25+39 =

դ/ 11+36 = 

ե/ 15+ 64 =

Կատարե՛ք հանում 

ա/ 89-19 =

բ/ 467- 66 =

գ/ 961-21 =

դ/ 967-110 =

ե/ 448-220 = 

Խնդիր 1․ 93-ին մի թիվ գումարելով՝ ստացել են 130։ Ո՞ր թիվն է եղել այդ թիվը։ 

Լուծում

Պատ․՝

Խնդիր 2․ Հեծյալը առաջին օրն անցավ 62 կմ, երկրորդ օրը՝ 15կմ-ով ավելի։ Քանի՞ կմ անցավ հեծյալը 2 օրում միասին։ 

Լուծում

Պատ․՝

Խնդիր 3․ Գարնանը այգում տնկեցին 200 ծառ, որոնցից 48-ը ն նռնենիներ էին, մնացածները՝ դեղձենիներ։ Դեղձենու տնկիներից 52-ը չարմատակալեցին։ Այգում քանի՞ դեղձենի ծաղկեց այդ գարնանը ։ 

Լուծում



Պատ․՝