5-4 դասարան

07․05․2025

Ինքնաստուգում

02.05.2024

Խառը թվերի բազմապատկում word

Խառը թվերի բազմապատկում pdf

30.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի բազմապատկում

Առաջադրանքներ word

Առաջադրանքներ pdf

26․04․2024

Ֆլեշմոբ

I մակարդակ
II մակարդակ

25․04․2024

  1. Կատարել գումարում
  • 1/3+5/3=
    • 2/5+6/5=
    • 9/13+8/13=
    • 13/15+2/15=
    • 1/2+7/2+9/2=
    • 3/4+14/4+6/4=
  • Կոտորկաները բերել ընդհանուր հայտարարի և կատարել գումարում
  • 2/3+5/6=
    • 3/2+7/6=
    • 14/15+1/5=
    • 2/5+4/5=
    • 1/20+4/10=
    • 4/15+3/5=
    • 12/20+4/7=
    • 24/30-1/6=
  • Կատարե՛ք կոտորակների հանում:
    • 27/24 – 19/32
    • 25/81 – 5/18
    • 35/48  — 17/36
    • 43/64 – 15/24
    • 81/56 – 3/14
    • 72/169 – 5/26

23.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի հանում

Առաջադրանքների փաթեթ/word

Առաջադրանքների փաթեթ/pdf

19.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի հանում

Առաջադրանքների փաթեթ/word

Առաջադրանքների փաթեթ/pdf

18.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի հանում

Առաջադրանքների փաթեթ/ 1

17․04․2024

Թեմա՝ Խառը թվերի գումարում

Խառը թվերի գումարում/մաս 3/pdf

Խառը թվերի գումարում/մաս 3/word

16․04․2024

Թեմա՝ Խառը թվերի գումարում

Խառը թվերի գումարում/ մաս 2/ word/

Խառը թվերի գումարում/ մաս 2/pdf/

12.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի գումարում

Առաջադրանքների փաթեթ

11.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի համեմատում

Առաջադրանքների փաթեթ մաս 3

10.04.2024

Թեմա՝ Խառը թվերի համեմատում

Առաջադրանքաների փաթեթ/մաս 2

09.04.2024

Տեսադաս՝

Խառը թվեր (word)

Խառը թվեր (pdf)

Խառը թվերի համեմատում (pdf)/ մաս1

Խառը թվերի համեմատում (word)/մաս1

04․04․2024

Ինքնաստուգում

03.04.2024

Կոտորակներ թեմայի ամփոփում(word)

02.04.2024

Թեմա՝ կրկնություն

Առաջադրանքների փաթեթ  

Պարապմունք՝ 64

Թեմա՝Թվաբանական օրենքներ  կոտորակների գումարման համար

Առաջադրանքների փաթեթ

21.03.2024

Թեմա` Կոտորակների բաժանում

https://drive.google.com/file/d/1JhNId-WBa8zFTfKTZIiK1PHRngd5Z0L5/view?usp=sharing

20.03.2024

Թեմա` Կոտորակների բաժանում

https://drive.google.com/file/d/1odWH12d62MRW668Vjs0lo-M6FXWRq-FO/view?usp=sharing

19.03.2024

Թեմա` Կոտորակների բազմապատկում

https://drive.google.com/file/d/1o46TziOzG2tAIQHtsxS9LE1DmYIsNgMA/view

15.03.2024

https://drive.google.com/file/d/1HwJsbfMy-hsoXTJLDetCLiNVZ4bAWL7A/view?usp=sharing

Թեմա` Կոտորակների հանում

https://drive.google.com/file/d/1Vq0aFgAABVzYoUTzMmWUDI2B0JtwHEgF/view?usp=sharing

13.03.2024

d4bfd5b8d5bfd5b8d680d5a1d5afd5b6d5a5d680d5ab-d5a3d5b8d682d5b4d5a1d680d5b8d682d5b4СКАЧАТЬ

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6Aakjy8At0vi7igQUpf5jnsbgqoJrpoS5H4sZfdye2N-vSQ/viewform?usp=sharing

12.03.2024

Թեմա՝ Կոտորակների հանում և գումարում

d4bfd5b8d5bfd5b8d680d5a1d5afd5b6d5a5d680d5ab-d5b0d5a1d5b6d5b8d682d5b4d5a8СКАЧАТЬ

07.03.2024

1 Կատարի՛ր կոտորակների հանում

  • 2/3 – 2/10=
  • 3/5 – 1/3=
  • 4/5  – 2/4=
  • 2/3 – 1/4=
  • 3/5 – 1/4=
  • 2/5 – 1/3 =
  • 1/3 – 1/4=
  • 4/5 – 2/3=
  • 1/2 – 1/3=
  • 3/5 – 1/5=
  • 1/2 – 1/4=
  • 5/9 – 1/3=
  • 7/20 – 3/20=
  • 16/27 – 1/9=
  • 3/5 – 13/45=
  • 1/3 – 8/27=
  • 7/10 – 3/5=
  • 11/12 – 11/18=

2. Կատարի՛ր կոտորակների գումարում

  1. 3/8 + 1/4 =
  2. 2/3 + 8/9 =
  3. 5/6 + 7/12 =
  4. 4/10 + 3/5 =
  5. 1/2 +3/4 =
  6. 2/3 + 1/2 =
  7. 7/11 +2/5 =
  8. 1/4 + 4/7 =
  9. 2/3 + 2/6 =
  10. 3/5 + 1/2 =
  11. 1/4 +11/12 =
  12. 3/4 + 5/6 =
  13. 4/5 + 2/3=
  14. 1/2 + 3/8
  15. Գտի՛ր 120 թվի 4/6 մասը։
  16. Գտի՛ր 180 թվի 5/3 մասը։
  17. Գտի՛ր 240 թվի 6/40 մասը։
  18. Գտի՛ր 250 թվի 4/5  մասը։

4․ Քանի՞ դեցիմետր է 2/10 մետրը։

5․ Քանի՞ մետր է 3/4 կմ-ը։

6․ Քանի՞ սանտիմետր է 3/5 մետրը։

7․ Քանի՞ րոպե է 4/6 ժամը։

8․ Քանի՞ ժամ է 5/6 օրը։

9․ Քանի՞ մետր է 3/10 կիլոմետրը։

10․ Արտահայտիր 2/3 ժամը րոպեներով։

11․ Գտիր թվի նշված մասը։

450-ի 2/9-րդ մասը

280-ի 5/7 մասը

300-ի 7/10-րդ մասը

480-ի 5/6-րդ մասը

12․ Կրճատեք կոտորակները

4/8=

6/9=

12/18=

15/35=

45/55=

66/33=

32/12=

90/35=

3/12=

60/75=

12/14=

15/18=

2/6=

75/225=

9/36=

45/100=

20/24=

156/128=

144/120= 

28.02.2024

Ինքնաստուգում

27․02․2024

1․ Կոտորակները բերեք 24 հայտարարի՝ 1/2, 3/4, 5/8, 7/12։

Օրինակ․ 1/2=1x12/2x12=12/24

2․ Կոտորակները բերեք 18 հայտարարի՝ 1/2 , 1/3 , 2/9 , 5/18:

3․ Կոտորակները բերեք ընդհանուր հայտարարի`

  • 1/2 և 1/3
  • 1/2 և 1/5
  • 1/7 և 1/8
  • 1/2 և 6/7
  • 1/10 և 1/13
  • 3/7 և 5/8
  • 1/2 և 7/9
  • 1/100 և 1/20
  • 3/50 և 7/150
  • 1/5 և 1/30

4 Քա նի՞ գրամ է.

ա) 3 /10 կգ –ը

 բ) 5/100 կգ –ը

գ) 3 /4 կգ –ը

դ) 3 /5 կգ -ը

5․ Ինչի՞ է հավասար.

ա) 50-ի 1/ 2 –ը

բ) 45-ի 1/ 3 –ը

գ) 120-ի 1/ 4 –ը

 դ) 10-ի 1/10 –ը

ե) 80-ի 1/20 –ը

զ) 90-ի 5/ 3 -ը:

6․ ա) 4000 դրամի 1/ 2-ը  ծախսեցին: Քանի՞ դրամ ծախսեցին:

բ) Պարանի երկարությունը 27 մ է: Նրա 1/ 3 -ը կտրեցին: Քա նի՞ մետր պարան կտրեցին:

 գ) 100 մետրանոց  մետաղալարից  կտրեցին նրա երկարության  3/4 -ի չափով: Քա նի՞ մետր  մետաղալար  կտրեցին: Քա նի՞ մետր մնաց:

23․02․2024

Թեմա՝ Կոտորակների ընդհանուր հայտարարի բերելը

Դրա համար գտնենք [4,6]=12

 Այդ կոտորակների ամենափոքր  ընդհանուր հայտարարը

12-ն   է.

12։4=3

12։6=2

3×3/4×3=9/12 և  1×2/6×2=2/12

Առաջադրանքներ

  • Կոտորակները  բերեք ընդհանուր հայտարարի
  • 2/5 և 7/25
  • 4/5 և 6/7
  • 7/12 և 2/3
  • 1/10 և 9/4
  • 3/11 և 5/6
  • 9/11 և 4/3
  • 11/20 և 3/5
  • 7/30 և 8/15
  • 1/27 և 2/9
  • 11/5 և 4/13
  • 5/6 և 3/48
  • 9/10 և 7/25
  • 6/13 և 3/2
  • 7/55 և 3/11
  • 5/49 և 12/7
  • 13/5 և 5/6
  • 2/13 և 15/2
  • 11/10 և 3/5

22․02․2024

1․ Գտեք հետևյալ թվերի ընդհանուր բաժանարարները

ա․ 8 և 12

բ․ 10 և 25

գ․ 18 և 24

դ․ 48 և 60

2․ Գտեք տրված թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարները

ա․ 14 և 49

բ․ 68 և 12

գ․ 16 և 36

դ․ 108 և 42

ե․ 44 և 64

3․ Գտեք տրված թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը

ա․ 12 և 15

բ․ 16 և 24

գ․ 32 և 48

դ․ 63 և 18

4․ Տրված թվերը վերլուծեք պարզ արտադրիչների

ա․ 36

բ․ 45

գ․ 64

դ․ 78

ե․ 105

զ․ 327

21․02․2024

Կոտորակների ընդհանուր հայտարարի բերելը

20․02․2024

16․02․2024

15.02.2024

Թեմա՝ Կոտորակների ընդյանուր հայտարարի բերելը

Առաջադրանքներ՝

1․ Գտեք կոտորակների լրացուցիչ արտադրիչները

ա․ 3/4 և 1/6

բ․ 1/60 և 1/24

գ․ 8/7 և 14/13

դ․ 1/24 և 3/28

2․ Կոտորակները բերեք 24 հայտարարի

ա․ 1/2 և 2/3

բ․ 3/2 և 5/6

գ․ 3/4 17/6

դ․ 7/12 և 9/4

ե․ 7/3 և 11/12

զ․ 1/12 և 5/8

3․ Կոտորակները բերեք ընդյանուր հայտարարի

ա․ 1/4 և 5/6

բ․ 9/7 և 3/14

գ․ 1/6 և 8/15

դ․ 8/3 և 7/12

ե․ 17/8 և 3/6

զ․ 9/50 և 24/25

է․15/90 և 19/72

ը․ 16/35 և 11/42

թ․ 29/56 և 9/28

3․ Կրճատե՛ք կոտորակները

  • 121/11
  • 85/15
  • 24/15
  • 625/325
  • 75/90
  • 60/144
  • 169/26
  • 6/106
  • 32/80

14.04.2024

Թեմա՝Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունները և նրանց հավասարության պայմանը

1. Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները․

  • 20/40 և 5/6
  • 96 / 182 և 1/5
  • 4/3 և 12/45
  • 21/10 և   105/120
  1. Ասացե՛ք․ թե ինչու՞ են իրար հավասար հետևյալ կոտորակները
  • 2/5 և  8/20
  • 8/13 և   24/39
  1. 1/3, 5/4, 5/6, 12/48 կոտորակների փոխարեն գրեք 24 հայտարար ունեցող և նրանց հավասար կոտորակներ։
  2. Հետևյալ կոտորակներից, որո՞նք են իրար հավասար
  • 25/40, 65/104, 48/96, 5/8, 2/4, 60/96
  1. Տրված է 2/3 կոտորակը։ Գրե՛ք նրան հավասար այն կոտորակները, որոնց հայտարարներն են՝ 6, 12, 24, 36:
  2. Կոտորակները դասավորեք նվազման կարգով՝3/9, 11/9, 5/9, 101/9, 98/9
  3. Կոտորակները դասավորեք աճման կարգով՝ 16/5, 5/2, 1, 10/4, 18/5, 16/8

13.02.2024

Թեմա՝ Սովորական կոտորակների հատկությունները և նրանց հավասարության պայմանը

Սիրելի սովորող ներբեռնի Առաջադրանքների փաթեթ-ը և աշխատիր Word պանակում, իսկ հետո տեղադրիր քո բլոգ

09․02․2024

Թեմա՝ Բաժինների գումարումը, սովորական կոտորակներ

Առաջադրանքների փաթեթ՝

08.02.2024

Թեմա՝ Կոտորակների  կրճատումը։ Կոտորակների  հավասարությունը։

Սիրելի սովորող ներբեռնիր առաջադրանքների փաթեթը և աշխատիր քո բլոգում՝

07․02․2024

Թեմա՝ Բաժիններ

Առաջադրանքների փաթեթ

02.02.2024

Թեմա՝ բազմապատիկ և բաժանարար

Թվի բաժանարար կոչվում է այն թիվը, որի վրա թիվը բաժանվում է անմնացորդ:

Բնական թվի բազմապատիկ կոչվում է այն թիվը, որը անմնացորդ բաժանվում է թվին: 

Ցանկացած բնական թիվ ունի անվերջ թվով բազմապատիկներ: 

Բնական թվի ամենափոքր բազմապատիկը հենց ինքը թիվն է:

Օրինակ

49:7=7

49-ը 7-ի բազմապատիկն է, իսկ 7-ը 49-ի բաժանարարը:

Խնդիրներ

1․ Դուք ունեք 200 կոնֆետ, դուք պիտի բաժանեք կոնֆետները ձեր ընկերներին: Քանի՞ հնարավոր եղնակով կարելի է բաժանել կոնֆետները, որ բլորին հավասար հասնի:

2․ Ձեր ընկերը ունի 150 խնձոր, նա պիտի բաժանի խնձորները ընկերներին: Քանի՞ հնարավոր եղնակով կարելի է բաժանել խնձորները, որ բլորին հավասար հասնի:

3․ 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 16 թվերից որոնք են 4-ի բազմապատիկ և 24-ի բաժանարար:

4․ Դպրոցում հեռավար ուսուցման են 250 սովորող: Քանի՞ եղանակով նրանց կարելի է բաժանել նրանց դասրանների միջև, որ դասարաններում հավասար քանակով հեռավար սովորողներ:

5․ 12, 14, 15, 17, 20, 24, 26, 28, 32 ո՞ր թվերն են 4-ի բազմպատիկ:

6․ Գտեք 11 թվի առաջին հինգ բազմապատիկները:

7․ Խանութում կա 100 թխվածքաբլիթ: Թխվածքաբլիթները վաճառում են տուփերով: Քանի հնարավոր եղանակով կարելի է թխվածքաբլիթները բաժանել տուփերով, եթե տւփերում հավասար քանակությամբ թխվածքաբլիթ կա:

01.02.2024 

1․ Գտիր թվի նշված մասը։
20-ի   1/5 մասը
250-ի  4/5 մասը
1000-ի  8/10 մասը
150-ի  2/3  մասը:
66-ի 3/11 մասը։

2. Արտահայտիր նշված միավորներով․

(3/4) ժ= ր
(1/10) կմ = մ
(1/6) օր = ժ
(1/3) տարի = ամիս
(1/20) ց = կգ
(1/2)  մ = սմ:

3.  Առնոն դպրոցից տուն վերադառնալու  ճանապարհի 1/5 մասը  անցավ։ Ճանապարհի ո՞ր մասը դեռ պետք է անցնի։

4․ Արկղում կար 48 միատեսակ գրիչ։ Արկղից հանեցին դրանց 7/8 մասը։ Քանի՞ գրիչ մնաց արկղում։

5․ Ջրի բաքում կար 600 լիտր ջուր։ Լվացքի համար օգտագործվեց դրա 3/8 մասը։ Քանի՞ լիտր ջուր մնաց բաքում։

6. Արմենուհի տատիկը իր թոշակի 1/12 մասով գնեց նվեր թոռնիկի համար։ Ինչքա՞ն գումար մնաց տատիկի մոտ, եթե թոշակը 240 000 դրամ էր։

Տանը խաղացեք Պատկերներով խնդիրներ Կոտորակների թեմայով

Հունվար ամսվա ֆլեշմոբ

I մակարդակ 

II մակարդակ 
Սովորողներն են առաջակում 

30.01.2023

Թեմա՝ Բազմապատիկ և բաժանարար

Առաջադրանքների փաթեթ

15.12.2023

Թեմա՝ Բաղադրյալ թվի վերլուծումը պարզ արտադրիչների

Առաջադրանքների փաթեթ 

14․12․2023

Ամփոփիչ առաջադրանքի քննարկում

13․12․223

Ամփոփիչ առաջադրանք

12.12.2023

  • Վերնագրի՛ր — Ուսումնական առաջին շրջանի ամփոփում
  • Պատումի տեսքով ներկայացրու քո ուսումնական տարվա աշխատանքը (Ո՞ր թեման քեզ դուր եկավ, որ գործողությունները ավելի լավ ստացվեց և որը այդքան էլ չստացվեց կամ չկարողացար լավ հասկանայիր)
  • Տեղադրի՛ր մաթեմատիկա բաժնիդ հղումը
  • Մասնակցել եմ ամենամսյա մաթեմատիկական ֆլեշմոբերին։ Այո-ոչ

Թեմա՝ օրինաչափություններ

Առաջադրանքների փաթեթ

08․12․2023

Տրամաբանական խնդիրներ

1. Գրի՛ր հաջորդականության հաջորդ անդամը: 1, 20, 3, 18, 5, 16, 7, 14, ____

2. Ուրբաթ օրը՝ ժամը 16։00-ին, Հյուսիսային դպրոցի 4-րդ դասարանի սովորողները մեկնեցին Արատես և վերադարձան 4 օր 20ժ հետո։ Շաբաթվա ո՞ր օրը և ժամը քանիսի՞ն նրանք կվերադառնան։

3. Տարոնը ունի կարմիր, դեղին և սպիտակ փուչիկներ։ Կարմիր ու դեղին փուչիկները 20 հատ են, դեղին ու սպիտակ փուչիկները՝ 13, իսկ կարմիր ու սպիտակ փուչիկները՝ 17։ Քանի՞ կարմիր, դեղին և սպիտակ փուչիկներ ունի Տարոնը։

4. Ծառատունկի ժամանակ 5-րդ դասարանցիները ուղիղ ճանապարհի երկայնքով տնկեցին որոշակի քանակությամբ ծառեր միմյանցից 10մ հեռավորության վրա։ Քանի՞ ծառ տնկեցին աշակերտները, եթե հայտնի է, որ առաջին և վերջին ծառերի միջև հեռավորությունը 250մ է։

5. Վարդանը 4 գրիչի և 5 մատիտի համար վճարել է 390 դրամ: Արեգը 2 գրիչի և 2 մատիտի համար` 180 դրամ: Ի՞նչ արժեն մատիտը և գրիչը:

6. Երկու թվերի գումարը 111 է: Գումարելիներից մեկը 2 անգամ մեծ է մյուսից: Որո՞նք են այդ թվերը:

06․12․2023

Թեմա ՝ Ամենամեծ ընդհանուր բաժանարար

Առաջադրանքների փաթեթ

01․12․2023

Սիրելի սովորողներ, մեր անցած թեմաներ հիման վրա ստեղծի՛ր ամանորյա թեմատիկայով պատկերազարդ խնդիրներ։ Հղումը ուղարկիր ինձ։

Առաջադրանքի վերջնաժամկետն է 04․12․2023։

Կատարում ենք մաթեմատիկայի նոյեմբեր ամսվա ֆլեշմոբի առաջադրանքները

Առաջին մակարդակ

Երկրորդ մակարդակ

Առաջադրում են խնդիրներ սովորողները

Պարապմունք՝ 41

Թեմա՝ Բաժանելիության հայտանիշներ։ Թվերի բաժանելիությունը 3-ի, 9-ի և 4-ի 

Առաջադրանքների փաթեթ

29.11.2023

Պարապմունք՝ 40

Առաջադրանքների ստուգում

Բաժանելիության հայտանիշներ։ Թվերի բաժանելիությունը 3-ի, 9-ի և 4-ի 

28.11.2023

Պարապմունք՝ 39

Թեմա՝ Բաժանելիության հայտանիշներ։ Թվերի բաժանելիությունը 10-ի, 5-ի և 2-ի 

Առաջադրանքների փաթեթ 

23․11․2023

Պարապմունք 38

Թեմա՝ Բնական թվի բաժանարարներ և բազմապատիկներ

Առաջադրանքների փաթեթ 

22․11․2023

Պարապմունք 37

Թեմա՝ Կրկնություն

1) Գտեք բաժանելին, եթե բաժանարարը 21 է, թերի քանորդը՝ 10, մնացորդը՝ 6։

2) Գտիր բաժանարարը, եթե բաժանելին 186 է, թերի քանորդը՝ 5, մնացորդը՝ 1։

3)Գտեք բաժանելին, եթե բաժանարարը 33 է, թերի քանորդը՝ 4, մնացորդը՝ 3։

4) Գտիր բաժանարարը, եթե բաժանելին 126 է, թերի քանորդը՝ 4, մնացորդը՝ 2։

5)Գտեք բաժանելին, եթե բաժանարարը 17 է, թերի քանորդը՝ 19, մնացորդը՝ 5։

6) Գտիր բաժանարարը, եթե բաժանելին 158 է, թերի քանորդը՝ 3, մնացորդը՝ 2

7) Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը 3-ի բաժանելիս։

8)Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը 25-ի բաժանելիս։

9)Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը 106-ի բաժանելիս։

10) Հաշվեք ուղղանկյունանիստի մակերևույթի մակերեսն ու ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 13 սմ, 15 սմ,  10 սմ:

11) Հաշվեք  21 սմ կող ունեցող  խորանադի ծավալն ու մակերևույթի մակերեսը։

12)  Ուղղանկյան լայնությունը 23 մ է, իսկ երկարությունը լայնությունից մեծ է 7 մ-ով։ Որքա՞ն է ուղղանկյան մակերեսը։

13)  Ինչպիսի՞ անկյուններ կստացվեն, եթե փռված անկյունը նրա գագաթից սկիզբ առնող ճառագայթով բաժանենք երկու հավասար մասերի։

21․11․2023

Պարապմունք 36

Ինքնաստուգում

1․Հաշվեք ուղղանկյունանիստի մակերևույթի մակերեսը, եթե նրա չափումներն են՝ 6 սմ, 9 սմ,  12 սմ։

2.Հաշվեք ուղղանկյունանիստի ծավալը, եթե նրա չափումներն են՝ 7 դմ, 8 դմ,  10 դմ։

3․Հաշվեք  9 սմ կող ունեցող  խորանադի ծավալը։

4․ Հաշվեք 8 դմ կող ունեցող խորանադի մակերևույթի մակերեսը։

5․ 180, 124, 1025, 25681, 10000, 369   թվերից առանձնացրեք նրանք, որոնք բաժանվում են 5-ի։

6․ 14, 25, 15980, 1546, 23551, 25693   թվերից առանձնացրեք նրանք, որոնք բաժանվում են 2-ի։

7․ 6358, 1500, 3650, 1423, 2544  թվերից առանձնացրեք նրանք, որոնք բաժանվում են 10-ի։

8․ 4501, 3691, 1008, 3702, 2566 թվերից  առանձնացրեք  նրանք, որոնք  բաժանվում են 3-ի։

9․ 909, 1000, 33003, 6009, 60606,  թվերից առանձնացրեք նրանք, որոնք բաժանվում են 9-ի։

10․ 3600, 2425, 1800, 1016, 2598 թվերից առանձնացրեք նրանք, որոնք բաժանվում են 4-ի։

11․ Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը
16-ի բաժանելիս։

12․Գտեք բաժանելին, եթե բաժանարարը 16 է, թերի քանորդը՝ 3,
մնացորդը՝ 1։

13.Գտեք բաժանարարը, եթե բաժանանելին 20 է, թերի քանորդը՝ 9,
մնացորդը՝ 2։

14. «Մեզ շրջապատող ուղղանկյունանիստերը» նախագծի ծրջանակներում կատարեք գործնական աշխատանք․

Տանը գտեք ուղղանկյունանիստի տեսք ունեցող մարմիններ՝ գրապահարան, սպասքի պահարան, սառնարան, սենյակ, կոշիկի տուփ, կամ ուղղանկյունանիստի տեսք ունեցող այլ տուփեր ։ Չափերիզի միջոցով(մետրով) չափեք նրանց բարձրությունը, երկարությունը և լայնությունը ու հաշվեք նրանց ծավալն ու մակերևույթի մակերեսը։ Արդյունքները ֆոտոշարքի հետ միասին տեղադրեք բլոգում։

17.11.2023

Պարապմունք 35

  1. Արամը   ունի  3 անգամ ավելի դրամ   քան Արթուրը։ Հաշվի՛ր, թե որքան դրամ ունի նրանցից յուրաքանչյուրը, իմանալով, որ նրանք միասին ունեն  3600դրամ։
  2. Վահանը  ունի  5 անգամ ավելի դրամ   քան Հրանտը։ Հաշվի՛ր, թե որքան դրամ ունի նրանցից յուրաքանչյուրը, իմանալով, որ նրանք միասին ունեն  4200դրամ։
  3. Դավիթը   ունի  4 անգամ ավելի դրամ    քան Նարեկը։ Հաշվի՛ր, թե որքան դրամ ունի նրանցից յուրաքանչյուրը, իմանալով, որ նրանք միասին ունեն  4500դրամ։
  4. Երկու կից հողամասերից մեկի մակերերսը 3 անգամ մեծ է մյուսի մակերեսից։ Հաշվի՛ր յուրաքանչյուր հողամասի  մակերերսը՝ իմանալով, որ դրանք միասին 2400մ2 են։
  5. Մարիան  և Տիգրանը միասին գնել էին  21 վարդ։ Որքա՞ն վարդ էր  գնել նրանցից  յուրաքանչյուրը, եթե  Տիգրանը  2 անգամ  շատ վարդ էր գնել քան Մարիան։
  6. Արմենը ունի 350 դրամով ավելի   քան Աշոտը։  Հաշվի՛ր, թե որքան դրամ ունի նրանցից յուրաքանչյուրը, իմանալով, որ նրանք  միասին ունեն  2350 դրամ։
  7. Շուշաննան  ունի 200 դրամով  քիչ    քան Սյուզաննան։ Հաշվի՛ր, թե որքան դրամ ունի նրանցից յուրաքանչյուրը, իմանալով, որ նրանք միասին ունեն  2350 դրամ։
  8. Սոնան 26 տետրի համար վճարեց 360 դրամ ավելի, քան Անահիտը  20 տետրի համար։ Նարեն 9 տետերի համար որքա՞ն վճարեց։

Պարապմունք 34

Թեմա՝ Ինքնուրույն աշխատանք

Կատարե՛ք գործողությունները

(228: 19 + 910) x (728 : 182 + 85) =

(1163 — 825 : 33) x (3444 : 12 + 78) =

Կատարի՛ր մնացորդով բաժանում.

154 : 8 =53 : 7 =

Հաշվե՛ք

8 մ 3 սմ 1 մ + 20 սմ 9 մմ =

8 ժ 30 վ – 5 ժ 15 վ =

AC հատվածի երկարությունը 6սմ 7մմ է, BC հատվածինը՝ 8 սմ 4 մմ: Գտի՛ր AB հատվածի երկարությունը միլիմետրերով:

Երկու ներկարար պետք է ներկեին 120 մ երկարությամբ ցանկապատը: Մինչև կեսօր առաջին ներկարարը կատարեց ամբողջ աշխատանքի ½-ը, իսկ երկրորդը՝ 1/3-ը: Ի՞նչ երկարություն ուներ ցանկապատի դեռ չներկված մասը:

Խանութում ստացան 50 ձեռքի ժամացույց՝ մի մասը երեք սլաքով, մյուս մասը երկու սլաքով: Բոլոր ժամացույցների սլաքների քանակը 123 էր: Յուրաքանչյուր տեսակի քանի՞ ժամացույց էր ստացվել խանութում:

     

Պարապմունք 33

14.11.2023

Թեմա՝ Ուղղանկյունանիստի ծավալը

Առաջադրանքների փաթեթ

Պարապմունք 32

Սիրելի սովորող լուծիր տրամաբանական խնդիրները․ https://www.olymp.am/hy/node/914

Պարապմունք 32

Թեմա՝ ուղիղ, հատված, ճառագայթ

https://hy.khanacademy.org/math/5-th-grade/x92a59ba341c5ab52:erkrachapakan-patkerner-haskacutyunner/x92a59ba341c5ab52:hatvac-charagayt-uxix/e/recognizing_rays_lines_and_line_segments

Տրամաբանական խնդիրներ

  1. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի արտադրյալը, եթե արտադրիչներից մեկը մեծացնենք
    6 անգամ, մյուսը փոքրացնենք 2 անգամ։
  2. Բազմահարկ շենքը ունի մեկ մուտք, իսկ յուրաքանչյուր հարկում կա երեք
    բնակարան։ Բնակարանները համարակալված են 1-ից սկսած։ Գտնել 23-րդ հարկի
    բնակարանների համարների գումարը։
  3. Դաշտում կովեր են արածում։ Դրանց ոտքերի թիվը 24-ով ավել է գլուխների թվից։ Քանի՞ կով է արածում դաշտում։
  4. Քանի՞ եռանիշ թիվ կա, որոնցից յուրաքանչյուրի թվանշանների գումարը հավասար է 4-ի:
  5. Ուղղի վրա նշված են A, B, C, D, E, F կետերը։ Քանի՞ հատված կա, որոնցծայրակետերը նշված կետերն են։
  6. Անին որոշեց ծննդյան օրը իր բոլոր 31 համադասարանցիներին կոնֆետհյուրասիրել։ Նա հաշվեց, որ եթե աղջիկներից յուրաքանչյուրին տա 4 կոնֆետ, իսկտղաներից յուրաքանչյուրին՝ 3 կոնֆետ, ապա պետք է գնի 111 կոնֆետ։ Քանի՞ աղջիկ է սովորում այդ դասարանում։
  7. Նարեն 24 տարեկան է։ Երբ նա այնքան տարեկան էր, որքան Մանեն հիմա,վերջինիս տարիքը 2 անգամ փոքր էր Նարեի այժմյան տարիքից։ Քանի՞ տարեկան է Մանեն։
  8. ․ Տասը ափսեում մրգեր են դրված։ Ցանկացած երկու ափսեում եղած մրգերի քանակը չի գերազանցում 7: Ամենաշատը քանի՞ միրգ կարող է լինել բոլոր ափսեներում միասին։

Պարապմունք 31

Հարցեր և առաջադրանքներ

1.    Գծեք մի AB հատված և նշեք որևէ 3 կետ, որոնք չեն գտնվում այդ հատվածի վրա, և որևէ 2 կետ, որոնք գտնվում են այդ հատվածի վրա:

2.    Գծեք այնպիսի AB և CD հատվածներ, որոնք բավարարեն հետևյալ պայամաններին`

| AB |=2սմ 4մմ,  | CD |=3սմ 4մմ:

Գտեք AB և CD հատվածների գումարը։

3.   C կետը գտնվում է AB հատվածի վրա: Հայտնի է, որ CB հատվածի երկարությունը  3 անգամ փոքր է հատվածի երկարությունից: Որքա՞ն է հատվածի երկարությունը, եթե             | AB |=12 սմ:

4.    Գծեք մի հատված, որի երկարությունը 3 սմ-ով մեծ կլինի 4 սմ երկարություն ունեցող հատվածի երկարությունից:

5.    Գծեք մի հատված, որի երկարությունը 2 անգամ մեծ կլինի 3 սմ երկարություն ունեցող հատվածի երկարությունից:

6. Հայտնի է, որ |AB|=4 սմ, |BC|=7 սմ։ Գտեք AC հատվածի երկարությունը։

7.    Կարո՞ղ են մի կետից սկիզբ առնել միա քանի ճառագայթներ։ Եթե այո, պատկերել դրանք։

8.    Քանի՞ հարթ մակերևույթից է կազմված ակվարիումը:

9.    Գծե՛ք մի ուղիղ և նրա վրա նշե՛ք որևէ  2 կետ։ Քանի՞ հատված և քանի՞ ճառագայթ կստացվի։

10.Զուգահեռ       ուղիղներից  մեկի վրա վերցնենք A և B

կետերը, մյուսի վրա՝ C և D կետերը։ Կարո՞ղ են արդյոք AB և CD հատվածները հատվել։

11.Միևնույն կետով տարե՛ք 2 տարբեր ուղիղներ։ Այդ կետում սկզբնավորվող քանի՞ ճառագայթ կստացվի։

12.Ընդամենը քանի՞ հատված է պատկերված

Պարապմունք 30

Դասարանական և լրացուցիչ առաջադրանքներ

1. Գտի՛ր քառակուսու մակերեսը և պարագիծը՝ իմանալով, որ նրա կողմի երկարությունը 5 դմ է։

2. Քառակուսու պարագիծը 28 դմ է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։

3. Քառակուսու մակերեսը 49 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։

4. Հաշվի՛ր 25 սմ և 11 սմ  կողմերով ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:

5. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 14 սմ է։

6. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 32 դմ է։

7. Ուղղանկյան լայնությունը 8 սմ է, իսկ երկարությունը 2 սմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։

8. Հաշվի՛ր 3 դմ, 4 դմ  և 5 դմ կողմերով եռանկյան պարագիծը։

9. Հաշվի՛ր 15 սմ, 14 սմ, 16 սմ և 17 սմ կողմերով քառանկյան պարագիծը։

10. Կատարի՛ր գումարումը և ստուգի՛ր հանումով 

76351+25349=

Ստուգում՝
+

11. Կատարի՛ր հանում և ստուգի՛ր գումարումով 

75351-35749=

Ստուգում՝
+

12. Կատարի՛ր բազմապատկում և ստուգի՛ր բաժանումով:

32112

Ստուգում՝
x

Պարապմունք 29

Սիրելի սովորող դիտի՛ր տեսանյութը՝ https://www.youtube.com/watch?v=b8oLeil9WEs

Իսկ հիմա կատարի՛ր առաջադրանքները

Անցիր հղումով և կատարիր ինքնաստուգում, իսկ վերջնաարդյունքները տեղադրի՛ր բլոգումդ․

1․https://hy.khanacademy.org/math/5-th-grade/x92a59ba341c5ab52:erkrachapakan-patkerner-haskacutyunner/x92a59ba341c5ab52:ankyunner-chapumner/e/recognizing-angles

2․ https://hy.khanacademy.org/math/5-th-grade/x92a59ba341c5ab52:erkrachapakan-patkerner-haskacutyunner/x92a59ba341c5ab52:ankyunner-chapumner/e/measuring_angles

Պարապմունք՝ 28

Թեմա՝ Անկյուններ և նրանց չափումը

Առաջադրանքները տես այստեղ

31․10․2023

Պարապմունք 27

Ներբեռնիր առաջադրանքների փաթեթը և աշխատի՛ր բլոգումդ։

d588d682d5bdd5b8d682d5b4d5b6d5a1d5afd5a1d5b6-d5a1d5b7d5b8d682d5b6e280a4-5-d680d5a4-d5a4d5a1d5bdd5a1d680d5a1d5b6

20․10․2023

Պարապմունք 26

Առաջադրանքներ

  1. Գտի՛ր քառակուսու մակերեսը և պարագիծը՝ իմանալով, որ նրա կողմի երկարությունը 5 դմ է։
  2. Քառակուսու պարագիծը 28 դմ է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
  3. Քառակուսու մակերեսը 49 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
  4. Հաշվի՛ր 25 սմ և 11 սմ  կողմերով ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:
  5. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 14 սմ է։
  6. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 32 դմ է։
  7. Ուղղանկյան լայնությունը 8 սմ է, իսկ երկարությունը 2 սմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։
  8. Հաշվի՛ր 3 դմ, 4 դմ  և 5 դմ կողմերով եռանկյան պարագիծը։
  9. Հաշվի՛ր 15 սմ, 14 սմ, 16 սմ և 17 սմ կողմերով քառանկյան պարագիծը։
  10. Սիրելի սովորողներ, այժմ ինքներդ կազմեք նմանատիպ առաջադրանքներ:
  11. Գործնական աշխատանք․

Սիրելի  սովորողներ,  կատարեք չափումներ ու  հաշվեք ձեր  հյուրասենյակի  հատակի  մակերեսն ու պարագիծը։

Դրա համար կատարեք հետևյալ քայլերը՝

  • Նախ նշեք, թե հյուրասենյակի հատակը ինչպիսի երկրաչափական պատկեր է։
  • Մատրի(չափերիզի) միջոցով չափեք հյուրասենյակի հատակի լայնությունն ու երկարությունը։
  • Հաշվեք ձեր  հյուրասենյակի  հատակի  մակերեսն ու պարագիծը։
  • Կատարեք ֆոտոշարք, որտեղ երևան, թե ինչպես եք կատարում չափումները։
  • Արդյունքը ֆոտոշարքի հետ միասին տեղադրեք բլոգում։

19․10․2023

Պարապմունք 25

Թեմա՝ Շրջանագիծ և շրջան 

Առաջադրանքների փաթեթ շարունակում ենք

17.10.2023

Պարապմունք՝ 23

https://www.geogebra.org/

Ինչպես օգտվել Geogebra ծրագրից:

Թեմա՝ Ուղիղ, հատված  և ճառագայթ

Առաջադրանքների փաթեթ

13.10.2023

Պարապմունք՝ 22

Թեմա՝ Խնդիրներ մնացորդով բաժանման վերաբերյալ

Առաջադրանքներ դպրոցում

  1. Տպարանում տպագրվել է 500 գիրք։ Եթե այդ գրքերը փաթեթավորեն 30-ական, ապա քանի՞ փաթեթ կստացվի, և որքա՞ն գիրք կավելանա։

2. Պահեստում կար 153լ հյութ։ Երբ այն լցրին 5լ տարողությամբ տուփերի մեջ, վերջին տուփն ամբողջությամբ չլցվեց։ Քանի՞ տուփ լցվեց ամբողջությամբ։ Քանի՞ լիտր հյութ լցվեց վերջին տուփի մեջ։

3. Դպրոցի 165 աշակերտ պետք է մեկնի ճամփորդության: Ամենաքիչը քանի՞ ավտոբուս է անհրաժեշտ պատվիրել, եթե մեկ ավտոբուսը կարող է տեղափոխել 24 սովորողի:

4. Ունենալով միայն 8 լ և 3 լ տարողությամբ դատարկ ամաններ, ինչպե՞ս կարելի է ծորակից վերցնել 10 լ ջուր:

5. Ի՞նչ ամենամեծ մնացորդ կարող է ստացվել բնական թիվը
5-ի բաժանելիս։

Լրացուցիչ առաջադրանքներ

  1. Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 10 է, թերի քանորդը՝ 7,

մնացորդը՝ 4։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 21 է, թերի քանորդը՝ 5,

մնացորդը՝ 11։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 17 է, թերի քանորդը՝ 2,

մնացորդը՝ 5։

  • Գտնել բաժանելին, եթե բաժանարարը 53 է, թերի քանորդը՝ 3,

մնացորդը՝ 25։

  • Վարպետը մեկ լարը բաժանեց 3 մ երկարությամբ 18 մասի, և 2 մ լար ավելացավ:

Որքա՞ն էր ամբողջ լարի երկարությունը:

  • 500 գիրք պետք է տեղավորել գրադարանի դարակում:

Յուրաքանչյուր դարակում տեղավորվում է ամենաշատը 30 գիրք:

Քանի՞ դարակ է գրադարանին պետք 500 գիրք տեղավորելու համար:

  • Գնացքը օրական անցնում էր 376 կմ: 8 օր հետո նպատակակետին հասնելու համար նրան մնացել էր անցնելու 5 կմ: Քանի՞ կմ էր մինչև նպատակակետ հեռավորությունը:
  • Ավտոբուսն ունի 66 նստատեղ: Քանի՞ ավտոբուս է պետք 402 մարդ տեղափոխելու համար:
  • 115 մ երկարությամբ փողոցում ծառեր էին տնկում: Որոշված էր՝ փողոցի յուրաքանչյուր 15 մ-ի վրա տնկել 8 ծառ: Արդյո՞ք ծառերի քանակը կհերիքի, եթե կա ընդամենը 64 տնկի:

12.10.2023

Պարապմունք 21

Թեմա՝ Մնացորդով բաժանում 10-ի, 100-ի և 1000-ի վրա

1. Կատարի՛ր բաժանում 

  • 905:10=90(5մն.)
  • 560:100=5(60մն.)
  • 8701:1000=87(1մն.)
  • 704:10=
  • 601:10=
  • 604:100=
  • 940:100=
  • 754:100=
  • 873:100 =
  • 742 : 100 =
  • 5243:100=
  • 1548:1000 =
  • 9701:1000=
  • 5604:1000=
  • 24351:1000 =
  • 37375 : 1000 =
  • 65921 : 1000 =
  • 69673 : 1000 =
  • 7361:1000=
  • 63517:1000=
  • 26152:1000=

2․ Գտիր բաժանելին, եթե բաժանարարը հավասար է 12-ի, թերի քանորդը՝ 8-ի, իսկ մնացորդը՝ 5-ի:

3․Ավտոբուսն ունի 36 նստատեղ: Քանի՞ ավտոբուս է պետք 370 մարդ տեղափոխելու համար:

4․ Արդյո՞ք գոյություն ունի թիվ, որը 30-ի բաժանելիս, մնացորդում տալիս է 31:

5․ Գրիր 32:4 բաժանման տարրերը` բաժանելի, բաժանարար, քանորդ, մնացորդ:

6․ Վաճառողը կշռում էր հաճախորդի գնած ապրանքը: Նա կշեռքի նժարին դրեց 10 հատ 160 գրամանոց կշռաքար, սակայն կշեռքը չհավասարակշռվեց: Ապա նա դրեց ևս մեկ 20 գրամանոց կշռաքար և կշեռքը հավասարակշռվեց:Որքա՞ն էր ապրանքի կշիռը:

11․10․2023

Պարապմունք 20

Թեմա՝ Մնացորդով բաժանում

  1. Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում
  • 24 : 15 =
  • 38 : 14 =
  • 53 : 7 =
  • 81 : 30 =
  • 93 : 47 =
  • 87 : 40=
  • 114 : 14 =
  • 225 : 24 =
  1. Գտե՛ք բաժանելին, եթե մնացորդը 7 է, բաժանարարը՝ 9, թվերի քանորդը՝ 2 :
  2. Լրացրե՛ք աղյուսակը:
Բաժանելի59384571601372
Բաժանարար35644957
Թվերի քանորդ161450
Մնացորդ13706

Լուծի՛ր

1․ Բեռնատարը մեկ անգամից տեղափոխում է մինչև 120 պարկ ալյուր։ Քանի՞
անգամից կկարողանա տեղափոխել 985 պարկ ալյուրը։

Լուծում․

2․ Գտե՛ք երեք թիվ, որոնք 14-ի բաժանելիս մնացորդում ստացվում է 5։

Լուծում․

10.10.2023

Պարապմունք 19

Թեմա՝ Չափման միավորներ 

Առաջադրանքների փաթեթ

Պարապմունք 18

06.10.2023

Թեմա՝ Բազմապատկման զուգորդական օրենք

  1. Ստուգե՛ք հավասարությունը.
  • 11 x (8 x 9) = (11 x 8) x 9
  • 27 x ( 5 x 6 ) = ( 27 x 5 ) x 6
  1. Օգտվելով բազմապատկման զուգորդական օրենքից հաշվեք առավել հարմար եղանակով.
  • 38 x 24 x 5 =
  • 72 x 6 x 0
  • 15 x 4 x 11
  1. Օգտագործելով բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 11 x 2 x 30 x 5
  • 6 x 4 x 5 x 6
  • 17 x 8 x 4 x 5

4․ Մեկ տուփ թխվածքը 120 դրամ է և մեկ տուփ կոնֆետից 3 անգամ էժան։ Կբավարարի՞ արդյոք Տիգրանի մոտ եղած 1700 դրամը 2 տուփ թխվածք և 4 տուփ կոնֆետ գնելու համար։

5․ Դերձակն առաջին 5 օրում կարեց օրական 24 գլխարկ, իսկ հաջորդ 5 օրում ՝ 36-ական գլխարկ։
ա) Քանի՞ գլխարկ կարեց դերձակը 10 օրում։ Կազմե´ք արտահայտություն:
Լուծե՛ք խնդիրը երկու եղանակով։
բ) Քանի՞ գլխարկ ավելի կարեց դերձակը երկրորդ հնգօրյակում։ Կազմե՛ք արտահայտություն։ Լուծե՛ք խնդիրը երկու եղանակով։

Պարապմունք 17

05.10.2023

Թեմա՝ Բազմապատկման տեղափոխական օրենք

Հաշվիր օգտվելով բազմապատկման տեղափոխական հատկությունից
Ա. 50 x 42 x 40=

Բ. 40 x 48 x 25=

Գ. 40 x 70 x 50=

Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a=80, b=50
a x 2 x 90 x b=

3. Երկու ընկեր խանութ գնացին: Երկուսն էլ պիտի գնեին 5-ական կիլոգրամ բրինձ և 4-ական կլոգրամ մակարոն: Առաջինը նախ գնեց բրինձը, ապա մակարոնը, իսկ երկրորդը ընդհակառակը: Ճի՞շտ է արդյոք, որ ընկերները գնումների համար ծախսեցին միևնույն գումարը: Պատասխանը հիմնավորե՛ք:

04.10.2023

Պարապմունք 16

Թեմա՝Բնական թվերի հանման հաշվեկանոնը

Ներբեռնում ենք Առաջադրանքների փաթեթը, կատարում և տեղադրում բլոգում:

03․10․2023

Պարապմունք 15

Թեմա՝Բնական թվերի գումարման հաշվեկանոնը

1․ Աստղանիշի փոխարեն տեղադրի՛ր համեմատման ճիշտ նշանը.
ա) (51 – 31) ·2 – 30 * 105 : 3 – 2 · (17 – 3 ) + 5
բ) 68 : 2 + (13 – 3) · 2 * (25 + 3) : 4 + 7 · 7 – 2
գ) 3 · (18 – 9 ) + 6 · 7 * 24 : 3 : 2 + 91

2. Ինչպե՞ս կարող ենք 4 հատ 9-ով ստանալ 10
3․ Հինգ արկղերում միասին կա 77կգ մանդարին։ Առաջինում և
երկրորդում միասին կա 15կգ, երկրորդ և երրորդում միասին կա 35կգ,
երրորդ և չորրորդում միասին՝ 40կգ,չորրորդ և հինգերորդում միասին՝
32կգ։ Յուրաքանչյուր արկղում քանի՞ կգ մանդարին կա:

4. Քանի՞ կաղին է կշռում սկյուռիկը։

Տնային առաջադրանքներ․
1․ Գրքում կա 532 էջ։ Տղան ամեն օր կարդում է 37 էջ։ Կկարողանա՞
նա կարդալ ամբողջ գիրքը 2 շաբաթում։

2. Կատարեք գումարում` օգտվելով գումարման տեղափոխական օրենքից

125 + 58 + 75 + 80 + 42 + 120 =

3. Ի՞նչ թիվ պետք է գրել *-ի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հա վա սարություն.

  • 27 + * = 57 ,
  • * + 125 = 200 ,
  • 38 + * = 75 ,
  • 102 + * = 132 ,
  • 13 + * + 87 = 158 ,
  • * + 64 + 236 = 500 :

4. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի գումարը, եթե.

ա) գումարելիներից մեկը մեծացվի 42 -ով,

բ) գումարելիներից յուրաքանչյուրը մեծացվի 42 -ով,

գ) գումարելիներից մեկը մեծացվի 19 -ով, իսկ մյուսը՝ 20 -ով։

Պարապմունք 14

Թեմա՝ Բնական թվերի բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ

Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ
Որևէ թիվ երկու թվերի գումարով բազմապատկելու
արդյունքը կարելի է ստանալ՝ թիվը բազմապատկելով
յուրաքանչյուր գումարելիով և ստացված թվերը գումարելով
իրար։
Օրինակ՝ 19‧(7+8)=19‧7+19‧8=133+152=285
Օրինակ՝ 194‧40+194‧60=194‧(40+60)=194‧100=19400
Դասարանական առաջադրանքներ

1․ Հաշվեք արտահայտության արժեքը կիրառելով բաշխական
օրնեքը․
● 8‧(7+5)=
● 4‧(91+64)=
● (375+58) ‧2=
● (119+32) ‧100=

  1. Օգտագործելով բաշխական օրնեքը ՝ հաշվե՛ք առավել հարմար
    եղանակով․
    Օրինակներ՝
    194‧40+194‧60=194‧(40+60)=194‧100=19400
    164‧80-164‧30=164‧(80-30)=164‧50=8200
    ● 132‧70+70‧68
    ● 973‧37-27‧37
    ● 388‧99+12‧99
    ● 462·120-462·70
  2. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով․
    Օրինակներ՝
    194‧40+194‧50+194‧10=194‧(40+50+10)=194‧100=19400
    164‧80-164‧20-164‧10=164‧(80-20-10)=164‧50=8200
    ● 251·256+251·122+251·34
    ● 361·145+361·53+361·52
    ● 164·243-164·53-164·9
  3. Մարդատար գնացքը կազմված է 16 վագոնից, որորնցից
    յուրաքանչյուրում կա 56 տեղ։ Քանի՞ ազատ տեղ է մնացել, եթե
    գնացք է նստել 837 ուղևոր։
    5․ Առաջին գրքում կա 256 էջ, երկրորդում՝ 80 էջով ավելի, իսկ
    երրորդում՝ երկրորդից 112 էջով ավելի։ Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում։

Տնային առաջադրանքներ
1.Հաշվեք արտահայտության արժեքը կիրառելով բաշխական օրնեքը․
● 6‧(9+6)=
● (37+5)‧20=
● (10-3)‧11=
● (11-9)‧12=

  1. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով․
    ● 7‧3+7‧5+7‧2
    ● 4‧9+4‧11+4‧3
    ● 25‧2+25‧3+25‧5

● 32‧16+32‧4+32‧5

  1. Եթե թիվը գումարենք ինքն իրեն և ավելացնենք 15, կստանանք
    137։ Ո՞րն է այդ թիվը։

28․09․2023

Պարապմունք 13

Թեմա՝ ֆլեշմոբ

Սիրելի սովորողներ մասնակցում եմ մաթեմատիկայի ֆլեշմոբին

Առաջին մակարդակ

Երկրորդ մակարդակ

26,09,2023

Պարապմունք 12

Թեմա՝ Բնական թվերի բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Ստուգե՛ք հավասարությունը՝ կատարելով բազմապատկումը։
(բազմապատկումը կատարի՛ր paint ծրագրում)
● 87∙9=9∙87
● 25∙33=33∙25
● 192∙16=16∙192
● 24∙543=543∙24

2․ Ստուգե՛ք հավասարությունը:
(բազմապատկումը կատարի՛ր paint ծրագրում)

● (8∙3) ∙5=8∙(3∙5)
● (2∙18) ∙4=2∙(18∙4)

● 11∙(8∙9)=(11∙8) ∙9
● 27∙(5∙6)=(27∙5) ∙6

  1. Կիրառելով բազմապատկման զուգորդական օրենքը հաշվել
    առավել հարմար եղանակով:
    ● 3∙4∙5
    ● 25∙4∙7
    ● 20∙10∙17
    ● 38∙24∙5
  2. Կիրառելով բազմապատկման տեղափոխական և
    զուգորդական օրենքները հաշվել առավել հարմար եղանակով:
    4∙25∙138
    2∙14∙25∙5
    6∙4∙5∙20
  3. Հաշվե՛ք գումարը՝ գումարումը փոխարինելով
    բազմապատկումով՝
    ● 290+290+290+290+290+290+290+290+290
    ● 2388+2388+2388
  4. Գործվածքի՝ 36մ երկարություն ունեցող կտորից կարել են
    12միանման թիկնոց։ Քանի՞ մետրգործվածք է անհրաժեշտ 15
    այդպիսի թիկնոց կարելու համար։

25.09.2023

Պարապմունք 11

Թեմա՝ Բնական թվերի  գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Գտե՛ք ամենափոքր հնգանիշ թվի և ամենամեծ երկնիշ թվի
գումարը։
2․ Գրե՛ք որևէ երկու եռանիշ թիվ, որոնց գումարը եռանիշ է, և երկու
եռանիշ թիվ, որոնց գումարը քառանիշ է։
3․ Կիրառելով գումարման տեղափոխական օրենքը հաշվել առավել
հարմար եղանակով։
● 6480+224+500+20
● 12000+6214+8000
● 7480+364+500+20
4․ Կիրառելով գումարման զուգորդական օրենքից՝ հաշվեք առավել
հարմար եղանակով։
● 57+60+40
● 101+999+1001
● 333+6667+1992

  1. Կիրառելով գումարման տեղափոխական և զուգորդական
    օրենքները՝ հաշվեք առավել հարմար եղանակով։
    ● 276+9+24+91
    ● 1035+49+465+101
    ● 654+17+346+250+750

19.09.2023

Պարապմունք 10

Թեմա՝ Բնական թվերի  գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները

Դասարանական առաջադրանքներ․
1․ Գտե՛ք առաջին երեք կարգային միավորների գումարը։
2․ Գտե՛ք ամենամեծ եռանիշ թվի և ամենափոքր քառանիշ թվի
գումարը։
3․ Կիրառելով գումարման տեղափոխական օրենքը՝ հաշվել առավել
հարմար եղանակով։
● 150+200+250
● 796+100+4+250
● 38000+6550+2000
4․ Կիրառելով գումարման զուգորդական օրենքից՝ հաշվեք առավել
հարմար եղանակով։
● 39+13+87
● 196+17+283
● 1032+968+255

  1. Կիրառելով գումարման տեղափոխական և զուգորդական
    օրենքները՝ հաշվեք առավել հարմար եղանակով։

● 64+18+36
● 393+8+92+107
● 2059+2311+441+689+14
6․ Մեքենան առաջին օրն անցել է 115կմ, երկրորդ օրը՝ 15կմ-ով
ավելի։ Երրորդ օրը մեքենան անցել է 10կմ-ով ավելի, քան առաջին
երկու օրում։ Ընդամենը քանի՞ կիլոմետր է անցել մեքենան երեք
օրում։
7․Հինգ միանման աթոռակներն արժեն 18000 դրամ։ Ինչքա՞ն պետք է
վճարել 12 այդպիսի աթոռակների համար։

18․09․2023

Թեմա՝ Հատվածն ու կետը կոորդինատային ճառագայթի վրա

Պարապմունք 9  

1 AB հատվածի վրա նշված է D կետն այնպես, որ AD հատվածի երկարությունը 5 սմ է, իսկ DB-ի երկարությունը՝ 4 սմ։ Որքա՞ն կլինի AB հատվածի երկարությունը։

2 AB հատվածի երկարությունը 12 սմ է։ Հատվածի վրա նշել են M կետն այնպես, որ AM և MB հատվածների երկարությունները հավասար են։ Գտնել AM հատվածի երկարությունը։

3․ Որքա՞ն է A կետի կոորդինատը։ Գտե՛ք A կետից 2 միավոր հեռավորության վրա գտնվող կետերի կոորդինատները։

4 Թվային ճառագայթի վրա նշե՛ք երկու կետ, որոնց միջև հեռավորությունը 4 միավոր է։

 5․ Տետրում նշե՛ք A, B, C, D կետերը։ Զույգ առ զույգ այդ կետերը միացրե՛ք հատվածներով։ Քանի՞ հատված ստացվեց։ A-ն այդ հատվածներից քանիսի՞ ծայրակետն է։

6․ Գծե՛ք որևէ AB հատված.

ա) Չափե՛ք երկարությունն ու գրե՛ք չափման արդյունքը։

բ) AB հատվածի վրա նշե՛ք M կետն այնպես, որ AM և MB հատվածների երկարությունները հավասար լինեն։ Որքա՞ն են AM և MB հատվածների երկարությունները։

գ) AB հատվածի վրա նշե՛ք K կետն այնպես, որ AK հատվածն ավելի երկար լինի MK-ից։ Չափե՛ք և գրե՛ք AK և MK հատվածների երկարությունները։ դ) Գծե՛ք հատված, որը 1 սմ-ով կարճ է AB հատվածից։

7․  Ի՞նչ կոորդինատներ ունեն ճառագայթի վրա պատկերված կետերը:

8 Գծե՛ք կոորդինատային ճառագայթ և նշե՛ք այն կետերը, որոնց հեռավորությունը A(8) կետից.

9․ Թռչկանը գտնվում է կոորդինատային ճառագայթի 28 կոորդինատով կետում։ Ո ՞ր կետերի միջև է գտնվում Թռչկանը, եթե հայտնի է, որ A կետի կոորդինատը 19 է, իսկ C-ինը՝ 23։

14․09․2023

Պարապմունք 8

Բնական թվերի համեմատումը

1․ Երկու թվերից ո՞րն է փոքր։ Արդյունքը գրե՛ք < (փոքր է) նշանի միջոցով․

ա) 48-ը, թե՞ 84-ը

գ) 735 441-ը, թե՞ 734 541-ը

բ) 201-ը, թե՞ 102-ը

դ) 12 377 795-ը, թե՞ 237 777 593-ը։

2․ Երկու թվերից ո՞րն է մեծ։ Արդյունքը գրե՛ք > (մեծ է) նշանի միջոցով և կարդացե՛ք ստացված անհավասարությունը.

ա) 95-ը, թե՞ 59-ը,

բ) 835 565-ը, թե՞ 86 565-ը,

գ) 341-ը, թե՞ 413-ը,

դ) 34 567 8991-ը, թե՞ 435 677 881-ը:

3․ Թվերը դասավորե՛ք աճման կարգով՝ 909, 54 545, 51 549, 828 782, 82 878։

4․ Թվերը դասավորե՛ք նվազման կարգով՝ 1139, 12548, 20 202, 22 020, 99, 1039

5․ Սրճարանն առաջարկում է հետևյալ սննդային փաթեթները՝ թեթև, միջին և ընտանեկան։ Թեթև փաթեթում կա 3 գաթա՝ 600 դրամ ընդհանուր արժո­ղությամբ, միջինում ՝ 5 գաթա՝ 750 դրամ ընդհանուր արժողությամբ, իսկ ընտանեկանում ՝ 10 գաթա՝ 1200 դրամ ընդհանուր արժողությամբ։ Ո ՞ր փաթեթից է առավել շահավետ օգտվելը։

6․ Գտե՛ք ամենափոքր թիվը, որի թվանշանների գումարը 23 է։

13.09.2023

Պարապմունք 7

Թեմա՝ Թվերի ընթերցումը

  1. Թվանշաններով գրեք հետևյալ թվերը

ա)Վեց հարյուր երկու միլիոն յոթ հազար երեք հարյուր հիսունութ

բ)Երկու միլիարդ յոթ հարյուր քառասունյոթ

  1. Աշխարհի ամենաբարձր լեռնագագթը՝ Ջոմուլունգման ( Էվերեստը), ունի ութ հազար ութ հարյուր քառասունութ մետր բարձրություն: Գրե՛ք թիվը թվանշաններով:
  2. Լուծե՛ք թվաբանական խաչբառը. ( Դատարկ վանդակներում պետք է գրեք համապատասխան թվեր, գծեկներով վանդակներում ոչինչ չենք գրում):
72:=
///////////////////////////////////////////////x
18:6=
=//////////////////////=//////////////////////=
:=27
  1. Գտե՛ք օրինաչափությունը և ավելացրեք ևս երեք անդամ.

14, 29, 59, 119,…

  • Կատարե՛ք գործողությունները.
    • 115+657+47=
    • 165-119+1039=
    • 1087-291+2537=
  • Առաջին գրքում կա 436 էջ, երկրորդում՝ առաջինից 108 էջով պակաս, իսկ երրորդում՝ երկրորդից 200 էջով ավելի: Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում :

12.09.2023

Պարապմունք 6

Թեմա՝ Կարգեր, կարգային միավորներ

1․ Քանի՞ կարգ կա հետևյալ թվերից յուրաքանչյուրում․
● 536
● 25
● 7
● 8394
● 956630

2․ Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների
գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինեն դրանց դիրքային
գրառումները․

478, 7841, 14785

3․ Հետևյալ թվերը գրի՛ կարգային գումարելիների գումարի
տեսքով․
● 3893
● 45399
● 300201
● 80006

Լրացուցիչ

1․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 848778 թվի գրառման
մեջ։
2․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 1234789 թվի
գրառման մեջ։
3․ Քանի՞ թվանշան կգործածվի տասներկու էջանոց գրքույկի էջերը
համարակալելու համար։ Ո՞ր թվանշանները կգործածվեն մեկից
ավելի անգամ։

11.09.2023

Պարապմունք 5

Թեմա՝ Հաշիվ եւ թիվ։ Բնական թվեր

Հարցեր
1․ Ի՞նչ է թվանշանը։
2․ Քանի՞ թվանշան է գործածվում թվերի գրառման համար։
3․ Ինչպե՞ս են կոչվում և որտե՞ղ են ստեղծվել այն թվանշանները,
որոնք մենք գործածում ենք։
4․ Այժմ գործածվող թվանշաններից բացի՝ ուրիշ ի՞նչ թվանշաններ են
ձեզ հայտնի։


Առաջադրանքներ
5․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 8306388 թվի
գրառման մեջ։
6․Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 14865 թվի գրառման
մեջ։
7․ Քանի՞ տարբեր թվանշաններ են գործածվում 999999 թվի գրառման
մեջ։
8․ Չհրկիզվող պահարանը բացելու համար անհրաժեշտ է իմանալ
նրա գաղտնագիրը, որը կազմված է երեք տարբեր թվանշաններից։
Գրե՛ք այն բոլոր հնարավոր գաղտնագրերը, որոնք կազմված են 0, 1,
2 թվանշաններից։
9․ Քանի՞ թվանշան կգործածվի տասնհինգ էջանոց գրքույկի էջերը
համարակալելու համար։ Ո՞ր թվանշանները կգործածվեն մեկից
ավելի անգամ։

07․08․2023

Պարապմունք 4

Թեմա՝ Կրկնություն

1․ Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինի նրանց դիրքային գրառումները։

ա/ 8 x 10000 + 5 x 1000 + 8x 100 + 5 x 10 + 6 =

բ/ 9 x 100 + 5=

գ/ 6 x 100000 + 4 x 10000 + 5 x 10 + 3

2. Հետևյալ թվերը գրի առեք կարգային գումարելինրի գումարի տեսքով․

1/ 658

2/ 69

3/ 4789

4/60002

3. Միանիշ թվի գրառմանը կցագրե՛ք նույն թվանշանը քանի՞ անգամ կմեծանա թիվը։ 

4․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-2.png









5․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-3.png





6․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-4.png

Լուծու․



Պատ․՝





06․08․2023

Թեմա՝ Կրկնություն

Պարապմունք 3

1.  Հետևյալ թվերը գրի առեք կարգային գումարելինրի գումարի տեսքով․

1/ 3896

2/ 925

3/ 45399

4/80006

2. Հետևյալ թվերը ներկայացված են կարգային գումարելիների գումարի տեսքով։ Ինչպիսի՞ն կլինի նրանց դիրքային գրառումները։

1/ 8 x 1000 + 6 x 100 + 5

2/ 9 x 10000 + 5 x 100 + 4

3/ 5 x 1000000 + 7 x 10000 + 5 x 100 + 4

3. Կազմեք չորս եռանիշ թիվ 1, 0, 7 թվանշաններից և երեք քառանիշ 5 և 6 թվանշան ներից։ 

4․ Մի թիվ 240-ով մեծ է մյուսից։ Այդ թվերը գումարելով՝ կստանանք 500։ Որո՞նք են այդ թվերը։

Լուծում․

Պատ․՝

5․ Կամուրջն ունի երեք կամրջամաս (տես նկարում)։ Առաջինի և երրորդի երկարությունները նույնն են և հավասար են 3 մետրի։ Երկրորդ կամրջամասը մյուսներից երկար է երեք անգամ։ Որքա՞ն է կամուրջի երկարությունը։ 

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-5.png

Լուծում

Պատ․՝



6․

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - image-6.png

Լուծում

Պատ․՝



05․08․2023

Թեմա՝ Կրկնություն

Պարապմունք 2

Կատարեք գործողություններ 

733+834-430 =

116+6799-78= 

458+291-138= 

Կատարեք բազմապատկում․ 

23 x 5 =                                                         35 x 101 =

42 x 54=                                                        642 x 21=

Խնդիրներ․

1․ Առաջին գրքում կա 436 էջ, երկրորդում՝ առաջինից 108 էջով պակաս, իսկ երրորդում՝ երկրորդից 200 էջով ավելի։ Քանի՞ էջ կա երրորդ գրքում։ 

Լուծում

Պատ․՝

2․ Մտապահել են մի թիվ, այն մեծացրել են 45-ով  և ստացել 66։ Ի՞նչ գործողությամբ կարելի է գտնել մտապահված թիվը։ Գտեք այդ թիվը։ 

Լուծում

Պատ․՝

3․ Մտապահել են մի թիվ, այն փոքրացրել են 45 -ով և ստացել 66: Գտեք մտապահված թիվը: 

Լուծում

Պատ․՝

4․ Ընդհանուր տետրն արժե 200 դրամ, իսկ նոթատետրը` 40 դրամ ավելի: Ի ՞նչ արժեն ընդհանուր տետրն ու նոթատետրը միասին:

Լուծում

Պատ․՝



04․08․2023

Թեմա՝ Կրկնություն

Պարապմունք 1

Կատարե՛ք գումարում 

ա/ 24+35 =

բ/ 64+55 =

գ/  25+39 =

դ/ 11+36 = 

ե/ 15+ 64 =

Կատարե՛ք հանում 

ա/ 89-19 =

բ/ 467- 66 =

գ/ 961-21 =

դ/ 967-110 =

ե/ 448-220 = 

Խնդիր 1․ 93-ին մի թիվ գումարելով՝ ստացել են 130։ Ո՞ր թիվն է եղել այդ թիվը։ 

Լուծում

Պատ․՝

Խնդիր 2․ Հեծյալը առաջին օրն անցավ 62 կմ, երկրորդ օրը՝ 15կմ-ով ավելի։ Քանի՞ կմ անցավ հեծյալը 2 օրում միասին։ 

Լուծում

Պատ․՝

Խնդիր 3․ Գարնանը այգում տնկեցին 200 ծառ, որոնցից 48-ը ն նռնենիներ էին, մնացածները՝ դեղձենիներ։ Դեղձենու տնկիներից 52-ը չարմատակալեցին։ Այգում քանի՞ դեղձենի ծաղկեց այդ գարնանը ։ 

Լուծում



Պատ․՝